اهمیت عایق‌کاری منازل با استفاده از دروپنجره یوپی‌وی‌سی

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده شرکت زرین بنا پارسیان (سیندژ) در چهارمین نشست سیاست‌گذاری «چهارمین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» گفت: عایق‌کاری منازل به‌وسیله دروپنجره یوپی‌وی‌سی دوجداره، اهمیت و نقش بسیار زیادی در عدم نفوذ گردوغبار، آلودگی هوا و مقاومت در برابر نفوذ آب ناشی از باران و همچنین گرم نگه‌داشتن منازل در روزهای سرد و خنک نگه‌داشتن آن در روزهای گرم دارد.
  • یکشنبه 24 آذر 1398 ساعت 23:41

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از صما، علی شهابی شهمیرزادی گفت: در حال حاضر 35 درصد هدر رفت انرژی توسط درزهای دروپنجره‌ها صورت می‌گیرد که این کالا می‌تواند در این خصوص بهره‌وری بالایی داشته باشد.

شهابی افزود: عدم فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه سبب شده عامه مردم در خصوص پنجره «یوپی‌وی‌سی» بر اساس ظاهر آن قضاوت کنند و توجهی به کیفیت محصول، ماندگاری و دوام آن نداشته باشند. در این شرایط است که گاهی مشاهده می‌کنیم که یک پروفیل دکوراتیو و لمینت شده ولی بی‌کیفیت بیشتر از پروفیل باکیفیت و ساده مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه این مشکل در میان فعالان عرصه ساختمان نیز به چشم می‌خورد و اکثر آنها نیز شناخت چندانی از این محصول ندارند و بیشتر در مطالب مجلات و شرکت در همایش‌ها به‌طور تئوری باکلیت محصول آشنا شده‌اند.

شهابی بابیان اینکه باید شهرداری در آزمایشگاه‌های خودنشست‌های استاندارد را لحاظ کند گفت: باید پنجره به‌صورت یک پکیج دیده شود و باید روشی باشد که مصرف‌کننده بداند در ملک او از کالاهای استاندارد استفاده‌شده است.

وی درنهایت گفت: اکثر مردم بر این تفکرند که اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان سبب افزایش هزینه‌های ساختمان می‌شود و این در حالی است که چنانچه این مبحث در ساختمان به‌درستی اجرا شود، علاوه بر آن‌که هزینه‌های اولیه ساخت را کاهش می‌دهد، با توجه به صرفه‌جویی انجام‌شده در هزینه‌های بهره‌برداری و مصرف انرژی ساختمان، برای مصرف‌کننده سودآور نیز خواهد بود.

 


ثبت نظر

ارسال