فایرا گزارش ۶ ماهه منتشر کرد

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت آلومینیوم ایران در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی شده منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ سود هر سهم را ۷۱۵ ریال اعلام کرد.
  • دوشنبه 4 آذر 1398 ساعت 13:10

به گزارش سنا، شرکت آلومینیوم ایران صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی شده منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را منتشر کرد.

این شرکت با سرمایه پنج هزار و ۱۹۷ میلیارد ریالی، سود عملیاتی را چهار هزار و ۲۰ میلیارد ریال، سود خالص را ۳ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال و سود انباشته را ۶ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال منتشر کرده است.

اهداف و برنامه‌های راهبردی که این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات دارد شامل استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود جهت تولید بیشتر و با کیفیت بالاتر محصولات با اولویت فروش در داخل کشور و سپس صادرات مابقی محصولات می‌شود. همچنین برآوردی که شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد به مقدار فروش محصولات خود در سال جاری بازمی‌گردد که با توجه به میزان تولید دوره مزبور، به مقدار ۱۹۰ هزار تن با نرخ ۱۷۰۰ الی ۱۸۰۰ دلار در هر تن در بورس فلزات لندن (LME) به‌عنوان مبنای تعیین نرخ فروش در داخل و خارج از کشور با نرخ میانگین ارز (دلار) ۱۲۰ هزار ریال (نیما) برآورد می‌کند.

این شرکت به دلیل وابستگی تولیدات به مواد اولیه و کمکی وارداتی مانند پودر آلومینا و آند، تغییرات نرخ ارز و تغییرات نرخ شمش آلومینیوم در LME و وضعیت تولید و عرضه تولیدکنندگان اصلی پودر آلومینا، تاثیر مستقیم بر بهای تمام‌شده محصولات تولیدی شرکت دارد.

«فایرا» در حال حاضر پیگیری موضوع استفاده از مزایای ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است و همچنین قصد دارد نظام مالی کشور در خصوص بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از بانک صادرات ایران را ارتقا بخشد.

 


ثبت نظر

ارسال