بازدید جمعی از مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وین‌تک

پنجره‌ایرانیان؛ جمعی از مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور، مهرماه سال جاری از مجموعه کارخانجات وین‌تک در تبریز دیدن کردند.
  • یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 7:4

دکتر بهروز محمدکاری، رئیس بخش انرژی و خانم دکتر الهام هراتیان، مسئول آزمایشگاه مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه 1398 از مجموعه کارخانجات شرکت آدوپن پلاستیک پرشین شامل کارخانه تولید پروفیل‌های دروپنجره یو.پی.وی.سی با برندهای وینتک، پلاس‌پن و پلاس‌تک، کارخانه تولید درهای داخلی WOOD PVC و کارخانه تولید پانل‌های ام‌دی‌اف هایگلاس با نام تجاری ALKI در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی تبریز بازدید کردند.

در جلسه‌ای که طی این بازدید تشکیل شد طرفین بر همکاری و تعامل موثر بین این مرکز با بخش‌های خصوصی و انجمن‌های صنایع مرتبط تاکید داشتند.

در این نشست، مهندس خداپرست ضمن خوشامدگویی جهت تشریف‌فرمایی این عزیزان به مجموعه وین‌تک، به لزوم شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها و ارزیابی تمام ساختمان اشاره کرده و بیان داشت: پروفیل جزئی از پنجره و پنجره جزئی از ساختمان است؛ بنابراین برای داشتن ساختمان‌های مقاوم و مطابق با استانداردها و مقررات ملی ساختمان، به نظارت سازمان‌های دولتی، نظام‌مهندسی، مرکز تحقیقات، استانداردها و... بر کیفیت اجزای سازنده ساختمان و همچنین تمام ساختمان نیاز است چراکه کیفیت ساختمان تمام‌شده متاثر از تک‌تک اجزای سازنده‌ آن است. وی همچنین آگاه‌سازی جامعه و اشراف مردم به حقوق خودشان را جزء لاینفک رسیدن به این مهم برشمرد. مهندس خداپرست در ادامه به شناساندن مرکز تحقیقات و خدمات فنی مهندسی این مرکز و فرهنگ‌سازی جهت استفاده از این خدمات در بین عموم صاحبان صنایع تاکید کرد.  

دکتر محمدکاری نیز ضمن ابراز امیدواری از نشست برگزارشده و تداوم آن، به شناسنامه‌دار شدن ساختمان‌ها، الزامی شدن برچسب مصرف انرژی و طبقه‌بندی ساختمان‌ها بر این اساس در آینده‌ نزدیک بر اساس مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان و همچنین به شناسنامه‌دار شدن شیشه‌های دوجداره و برچسب انرژی پنجره اشاره کرد.

گفتنی است، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در قالب پروژه عمرانی سازمان ملل متحد (UNDP) از سال 1350 شکل گرفت و وظیفه تحقیق و پژوهش در زمینه ساختمان و مسکن بر اساس توافقنامه بین وزارت مسکن و شهرسازی و UNDP به این مرکز واگذار شد. مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به‌عنوان تنها سازمان رسمی و مسئول، وظیفه مهم و خطیر تحقیق و بررسی مسائل مربوط به ساخت‌وساز را در کشور بر عهده داشته و اهداف و وظایفی همسو با اساسنامه خود در دستور کار دارد. تدوین و اجرای برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد ساختمان و مسکن به‌طور متمرکز به‌عنوان روش‌ها و فنون مختلف و جدید ساخت‌وساز، تهیه و تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های کاربردی آنها، صدور گواهی فنی برای تولیدات مصالح، راهنمایی‌های لازم در اجرای برنامه‌های خانه‌سازی، تولیدات ساختمانی متناسب با نیازهای کشور، با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و مقتضیات محلی و صنعتی کردن ساختمان در کشور، مهم‌ترین اهداف تاسیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور است.

 

 


ثبت نظر

ارسال