آذرماه امسال فاز نخست مجتمع آلومینیوم جنوب افتتاح می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ فاز نخست مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) در شهرستان لامرد، آذرماه سال جاری بهره‌برداری می‌رسد.
  • دوشنبه 20 آبان 1398 ساعت 15:10

به گزارش شاتا، اجرای طرح مجتمع آلومینیوم جنوب با ظرفیت یک‌میلیون تن شمش و بیلت آلومینیوم در سال با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و ایمیدرو از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

بخش اول این طرح با ظرفیت تولید 100 هزار تن شمش از مجموع 300 هزار تنی فاز نخست، در اوایل آذرماه سال جاری آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در سال 1394 در راستای اهداف توسعه صنایع انرژی‌بر و باهدف صادرات، رفع فقر، افزایش اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم گازی کشور از طریق ساخت یک کارخانه ذوب آلومینیوم در سه فاز جداگانه تاسیس شد.

چشم‌انداز این شرکت تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در کشور و قرار گرفتن در جمع 4 تولیدکننده برتر آلومینیوم در خاورمیانه از طریق توسعه ظرفیت تولید آلومینیوم جهت ایجاد ارزش‌افزوده در بخش انرژی و دسترسی به بازارهای صادراتی است.

این طرح در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر لامرد واقع شده است و طبق جدول زمان‌بندی جامع قرار است تا اولین فلز در آذرماه سال جاری تولید شود.

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) با میزان سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم خواهد نمود.

گفتنی است؛ بهره‌برداری این واحد به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح تولیدی صنایع فلزی نقش مهمی در زمینه تامین نیاز آلومینیوم کشور و خودکفایی در این بخش ایفا خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال