وجود ذخایر بالای ماده اولیه آلومینیوم در استان بوشهر

پنجره‌ایرانیان؛ رضا رحمانی گفت: اطلاعات اولیه نشان‌دهنده ذخیره معدنی خوبی از بوکسیت در استان بوشهر است که به‌عنوان ماده اولیه آلومینیوم، ظرفیت بسیار بالایی برای بهره‌مندی استان و کشور از آن وجود دارد.
  • شنبه 11 آبان 1398 ساعت 11:18

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما از بوشهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت در «نشست مشترک اقتصاد مقاومتی استان و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی» در استانداری بوشهر در میان بازرگانان، صنعت‌کاران و فعالان حوزه صنایع، معادن و تجارت با اعلام وجود ماده معدنی بوکسیت در استان بوشهر گفت: با بهره‌برداری از معادن بوکسیت در استان‌های خراسان شمالی و فارس، ظرفیت درجای این محصول در کشور دو برابر شد و تکمیل مطالعات راه‌اندازی معدن بوکسیت در استان بوشهر هم باید با جدیت پیگیری شود و حتی نیازمند راه‌اندازی اسکله مواد معدنی و بوکسیت در این استان هستیم.

رحمانی با اعلام اینکه در حوزه معادن و توسعه آن‌ها به ایمیدرو مأموریت داده شده است، گفت: حوزه بوکسیت در استان بوشهر یک اولویت برای ما است که پروانه اکتشاف آن به نام ایمیدرو صادر شده است و با سرعت کار را دنبال خواهیم کرد و پایانه صادراتی مواد معدنی را نیز پیگیری خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور دو برابر می‌شود؛ افزود: آلومینیوم به آلومینا نیاز دارد که بخش مهمی از آن از همین بوکسیت به وجود می‌آید که اهمیت این ماده را دوچندان می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد به ظرفیت خوبی از آلومینا در این استان دست یافتیم که روند توسعه را بیشتر خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال