رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران مطرح کرد:

عدم توجه مسئولان به صنعت آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: تامین مواد اولیه همواره مهم‌ترین دغدغه صنعتگران و فعالان این حوزه بوده و هست اما بزرگ‌ترین عاملی که موجب عدم رشد و پیشرفت صنعت آلومینیوم در کشور شده، عدم توجه مسئولان به این حوزه است؛ به‌گونه‌ای که چندین سال است که آلومینیوم نادیده گرفته می‌شود و به مشکلات صنعتگران هیچ‌گونه توجهی نمی‌شود.
  • دوشنبه 22 مهر 1398 ساعت 13:14

هوشنگ گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین، در مورد برنامه وزارت صمت برای آینده صنعت آلومینیوم در کشور، اظهار داشت: هیچ برنامه‌ای برای توسعه و پیشرفت آلومینیوم از سوی وزارت صمت تدوین‌نشده و آگاهی این وزارتخانه نسبت به مشکلات و چالش‌های این حوزه بسیار اندک است.

وی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که مسئولان این حوزه را جدی نگیرند و مهم تلقی نکنند، امکان پیشرفت و توسعه برای صنعتگران حوزه آلومینیوم وجود ندارد و راهی که ما می‌رویم، یک فعالیت باطل و بیهوده است.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در مورد خصوصی‌سازی صنعت آلومینیوم، اذعان کرد: خصوصی‌سازی صنایع بالادستی آلومینیوم شدنی و امکان‌پذیر است و با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه داریم، اگر به‌درستی روند خصوصی‌سازی شرکت‌ها انجام شود، بازده تولیدی شرکت‌ها قطعا افزایش می‌یابد.

گودرزی تصریح کرد: شرکت آلومینیوم ایران، بزرگ‌ترین شرکت تولیدی آلومینیوم در کشور است که در حال حاضر، به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کند و درواقع از زمانی که این شرکت خصوصی شده، میزان تولید و درآمد آن بهبود یافته است.

وی در ادامه مطرح کرد: روند خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ اگر به‌صورت مدون و قانونی باشد، حتما علاوه بر جذب سرمایه‌های بخش خصوصی موجب توسعه صنعت کشور نیز می‌شود و شکست در یک مورد نمی‌تواند به معنای اشتباه در سیاست کلان کشور باشد.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در مورد شرکت المهدی و هرمزال، توضیح داد: روند خصوصی‌سازی در شرکت المهدی و هرمزال موفقیت‌آمیز نبود و دلیل اصلی شکست این طرح، توجه نکردن به زیرساخت‌های واگذاری بود، در حقیقت اگر این شرکت نیز به‌درستی خصوصی‌سازی می‌شد امروز ما به‌جای توقف تولید و ضرردهی، شاهد توسعه و درآمدزایی بیشتر این شرکت بودیم.

گودرزی در مورد واگذاری شرکت المهدی به مپنا، خاطرنشان کرد: واگذاری شرکت المهدی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم در کشور است به بخش خصولتی، زمانی می‌تواند ثمربخش باشد که به زمینه‌های واگذاری توجه شود. کشور در این کارخانه سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده و شکست در این واگذاری، به معنای از دست دادن سرمایه عظیمی است که قطعا برگشت‌ناپذیر خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال