توضیح عضو سابق هیات‌ مدیره ایرالکو پیرامون تامین پودر آلومینا

عضو سابق هیات ‌مدیره ایرالکو پیرامون تامین آلومینای موردنیاز این شرکت گفت: بعد از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ایرالکو تمام گزینه‌ها و به‌ویژه گزینه‌های داخلی را برای تامین نیاز آلومینا بررسی کرد اما در برخی موارد شرکت‌های ایرانی پیش‌پرداخت‌های بالایی را مطالبه کرده و چون این مسئله برای ایرالکو ریسک زیادی داشت، موردقبول واقع نمی‌شد.
  • یکشنبه 7 مهر 1398 ساعت 10:26

بهروز رحمتی درباره منابع تامین مواد اولیه ایرالکو افزود: طبیعی است که شرکت آلومینیوم ایران نظیر سایر شرکت‌ها تمایل دارد که منابع تامین مواد خود را متنوع کند و این تنوع در تامین از استراتژی‌های هر شرکتی است.

رحمتی با بیان اینکه ایرالکو در چند ماه اخیر هم نه از یک منبع بلکه از چندین منبع برای تامین پیگیری کرده است گفت: گزینه نخست ایرالکو برای خرید آلومینا، نالکو هندوستان به‌عنوان تولیدکننده اصلی منطقه بود اما با سخت‌تر شدن شرایط تحریم مجبور شدیم به سراغ سایر منابع واسطه‌ای نیز برویم.

وی تصریح کرد: تاکنون بهترین قیمت را نالکو هندوستان به ما پیشنهاد داده و واسطه‌ها مسلما قیمت‌های بالاتری را اعلام می‌کنند اما درمجموع آلومینیوم ایران این آمادگی را دارد که امسال و سال‌های آینده با شرکت‌های توانمند در تامین آلومینا همکاری کند.

عضو سابق هیات ‌مدیره آلومینیوم ایران در خاتمه گفت: تا سال قبل که حدود 50 درصد نیاز ایرالکو از آلومینای جاجرم تامین می‌شد موضوع تامین تا این میزان حاد نبود اما با روی کار آمدن واحد ذوب و تولید شمش جاجرم، تناژ کمتری به ایرالکو اختصاص یافت و طبیعتا بایستی در فضای بین‌المللی به دنبال منابع بیشتری می‌رفت.

 


ثبت نظر

ارسال