تایید تک سورس بودن خرید از سوی معاون ایرالکو

پنجره ایرانیان؛ پیرو انتشار گفته‌هایی از محمد کشانی عضو جدید هیات ‌مدیره ایرالکو مبنی بر عدم همکاری شرکت‌های آلومینیوم‌ساز از تجار داخلی علیرغم قیمت‌های مناسب آنان، یکی از تامین کنندگان ایرانی مواد اولیه مدعی عدم استقبال این آلومینیوم ساز بزرگ کشور از همکاری با شرکت‌های داخلی در دوران تحریم شد.
  • یکشنبه 7 مهر 1398 ساعت 10:15

به گزارش معدن نیوز، سید علی بهشتی معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در پاسخ به خبری در مورد عدم همکاری شرکت‌های آلومینیوم‌ساز از تجار داخلی علیرغم قیمت‌های مناسب آنان گفت: تاکنون هیچ‌یک از تجار و تامین‌کنندگان داخلی نتوانسته‌اند قیمت‌های پایین‌تر از قیمت تامین کننده هندی ارائه دهند و به شکلی تک سورس بودن و عدم خرید از تامین‌کنندگان داخلی را تایید کرد.

وی افزود: اگر شرکتی با قیمت و شرایط منطقی و مناسب قادر به تامین آلومینا باشد حالت رقابتی برای ما نیز معقول است تا ما نیز از حالت تک سورس خارج شویم.

بهشتی در پاسخ به این سوال که چنانچه شرایط تحریم دشوارتر شده و تامین را با چالش مواجه کند ایرالکو چه تدابیری اندیشیده اظهار داشت: ایرالکو پیش‌بینی‌های لازم را برای شرایط سخت‌تر تحریم داشته و علاوه بر قرارداد با یک شرکت هندی، با چند شرکت چینی، استرالیایی و ویتنامی نیز در حال مذاکره هستیم که امیدواریم نهایی شود.

وی ادامه داد: اگر شرکتی مدعی است که می‌تواند با قیمت و شرایط رقابتی آلومینا تامین کند حاضر به مذاکره با آنان هستیم هرچند تا الان نتوانسته‌اند قیمت‌های معقول و حتی ضمانت‌های لازم را ارائه کنند و علیرغم انعقاد چند مورد قرارداد با تامین‌کنندگان داخلی اما هیچ‌یک تاکنون قادر به تامین پودر برای ایرالکو نبودند.

معاون بازرگانی ایرالکو خاطرنشان کرد: البته این امکان را برای تامین‌کنندگان داخلی به وجود آوردیم تا تمام تلاش خود را داشته باشند اما نتوانستند شرایط و قیمت‌های موردنظر را فراهم کنند. درواقع تامین‌کننده هندی تاکنون 4 پارت آلومینا به ما تحویل داده و توانسته اعتماد ما را جلب کند درحالی‌که از سوی تامین‌کنندگان داخلی این اطمینان حاصل نشده است.

 


ثبت نظر

ارسال