تسریع عملیات ساخت آلومینیوم جنوب در آستانه بهره‌برداری

پنجره‌ایرانیان؛ عملیات ساخت آلومینیوم جنوب در آستانه بهره‌برداری سرعت گرفته و مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری و تولید شمش آلومینیوم قرار دارد. این مجتمع که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس قرار دارد، در افزایش تولید آلومینیوم ایران و رساندن این محصول فلزی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ که ۱.۵ میلیون تن است، نقش مهمی ایفا می‌کند.
  • سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 10:22

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از صمت، دولت و در راس آن ایمیدرو برای راه‌اندازی این واحد آلومینیومی تلاش‌های زیادی کرده و توانسته در مدت کمی، این مجتمع بزرگ را که فقط یک محوطه فنس‌کشی شده و دارای ساختمان اداری بود، به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برساند.

شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (لامرد) تولیدکننده انواع شمش آلومینیوم سری ۱۰۰۰ با تولید نخستین فلز، نیمه نخست سال و با تحویل موقت، نیمه دوم امسال بهره‌برداری می‌شود. در همین خصوص، شاتا نوشت: این مجتمع قرار است سالانه ۳۰۰ هزار تن میلگرد و مقاطع آلومینیومی را برای کارخانه‌های داخلی تولید کند. درحال‌حاضر ۲۹۴۲ نفر به‌صورت پیمانکاری از محل تکمیل طرح مشغول به کار شده‌اند و پس از بهره‌برداری مجتمع نیز ۱۲۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود. میزان سرمایه‌گذاری ریالی در این طرح ۵۳۰۰۰ میلیارد ریال است و ۶۱۰۲ میلیون یوان از محل فاینانس چین نیز تسهیلات دریافت کرده است. این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با مشارکت ۴۹ درصدی ایمیدرو در حال انجام است.

 


ثبت نظر

ارسال