برق پیش‌راه‌اندازی آلومینیوم جنوب تامین شد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر لامِرد اقدامات انجام‌شده در این منطقه در حوزه برق، آب، گاز و جاده را ارائه کرد.
  • سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 10:19

فریدون فدایی دولت، دراین‌باره گفت: برق موردنیاز برای دوره پیش راه‌اندازی آلومینیوم جنوب، به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم ایران، تامین شده است.

وی تصریح کرد: خرید ۶ مگاوات برق از شرکت توزیع برق استان فارس و در اختیار قراردادن ۸ مگاوات برق برای پیش‌راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب از اقدامات جدید این منطقه به شمار می‌آید. وی اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه‌های زیرساختی اقدامات موثری انجام شد که به عملیات گازرسانی به سایت لامرد با اجرای ۱۴ کیلومتر خط لوله گاز، نصب و راه‌اندازی تجهیزات ایستگاه CGS و ایستگاه مترینگ با هزینه افزون بر ۳۸۵ میلیارد ریال با هدف اتصال گاز به پروژه آلومینیوم جنوب می‌توان اشاره کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه لامرد تاکید کرد: این طرح پس از سپری شدن ۱۳ سال و اجرای عملیات هات‌تپ با اتصال خط لوله گاز به خط انتقال سراسری برای تامین خوراک موردنیاز صنایع انجام شده است. وی یادآور شد: بر اساس طراحی‌های انجام شده، فاز نخست طرح آلومینیوم جنوب با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در سال ۹۸ وارد مدار تولید می‌شود که با تحقق این مهم، جهش بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و دامنه‌دارتر شدن خوشه‌های صنعتی در صنایع پایین‌دست را شاهد خواهیم بود.

فدایی دولت به اقدامات زیربنایی صورت گرفته در این زمینه اشاره و بیان کرد: تکمیل و تحویل مخزن آب ۲۵۰۰ مترمکعبی ذخیره منطقه ویژه و اجرای حدود ۱۳ کیلومتر خط لوله آب با قطر ۲۵۰ میلی‌متر در شریان‌های اصلی سایت منطقه انرژی‌بر، خرید ۱۰ لیتر بر ثانیه آب از آبفای استان فارس و تکمیل ظرفیت از ۲۰ لیتر بر ثانیه به ۳۰ لیتر بر ثانیه و همچنین امضای قرارداد در قالب مناقصه برای خرید آب و ساخت آب‌شیرین‌کن در این زمینه، از اقدامات زیر بنایی این منطقه است.

مدیرعامل منطقه ویژه لامرد ادامه داد: تسهیل در ارائه خدمات، سرعت در امضای قرارداد، واگذاری زمین و پیگیری استقرار صنایع در کنار تمهید همه امکانات زیربنایی برای انجام فعالیت‌ها در زمره خدماتی است که سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از آن برخوردارند. از سوی دیگر، وجود فرودگاه بین‌المللی لامرد، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس در عسلویه، هم‌جواری با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس، نزدیکی به بنادر و تاسیسات بندری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارسیان، تامین گاز، آب و برق، راه‌اندازی کامل ارتباط مخابراتی، استقرار گمرک مجهز و سایر تاسیسات و تجهیزات از مزایای این منطقه صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق فرآیند توسعه پایدار، یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و فعالیت جهادی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که با حمایت مسئولان، ضرباهنگ آن مناسب است.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه‌های ایمیدرو در مساحتی افزون بر ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در جنوب استان فارس، در یکی از راهبردی‌ترین نواحی کشور ازنظر دسترسی به کانون‌های انرژی، منابع مختلف معدنی، محورهای مواصلاتی و قطب اقتصادی کشور که دارای مزیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی است، قرار دارد. ازجمله پروژه‌های مهم این منطقه، آلومینیوم جنوب است که با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پیشرفت فیزیکی مطلوب زیرساخت‌ها مانند آب، برق، اسکله و... به‌زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

 


ثبت نظر

ارسال