افزایش فروش روسال در سه‌ماهه دوم سال جاری

پنجره‌‏ایرانیان؛ شرکت روسی روسال اعلام کرده که فروش آلومینیوم شرکت در سه‌ماهه دوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه نخست سال، 21 درصد افزایش داشته است. به گفته این شرکت، مهم‌ترین عامل این افزایش فروش، بهبود شرایط مالی شرکت پس از 10 ماه تحریم است.
  • دوشنبه 14 مرداد 1398 ساعت 17:12

در ماه آوریل 2018، تحریم‌های سختی توسط ایالات‌متحده علیه روسال اعمال شد اما در اواسط ماه ژانویه سال جاری، این تحریم‌ها برداشته شدند. این تحریم‌ها علیه شرکت روسی روسال و رئیس هیئت‌مدیره آن یعنی اولاگ دریپاسکا اعمال شده بودند.

درحالی‌که طی سه‌ماهه دوم سال، تولید شرکت یک درصد افزایش داشته و به 938 هزار تن رسید، فروش در این شرکت 1.08 میلیون تن بوده است. علت آنکه فروش شرکت در این بازه زمانی بیش از تولید آن بوده، آن است که طی دوران تحریم و عدم امکان فروش به بازارهای جهانی، انبار شرکت مملو از آلومینیوم مازاد بوده است.

فروش محصولات آلومینیومی با ارزش‌افزوده بالا طی سه‌ماهه دوم سال، 60 درصد افزایش داشته و 38 درصد از کل فروش شرکت را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که در سه‌ماهه نخست سال جاری، فروش محصولات با ارزش‌افزوده بالا، 29 درصد کل فروش را شامل شد.

در ماه آوریل سال جاری، شرکت روسال اعلام کرد که فروش محصولات با ارزش‌افزوده آلومینیومی شرکت، 44 درصد کاهش سالانه داشته است که علت آن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسال است.

از طرفی شرکت روسال معتقد است که درآمد اصلی شرکت در سه‌ماهه دوم نیز با ازسر گرفتن تجارت نسبت به سه‌ماهه اول، 40 درصد افزایش خواهد داشت.

به گفته شرکت روسال، وجود تنش‌های تجاری میان چین و ایالات‌متحده، بر روی تجارت شرکت روسال نیز تاثیرگذار خواهد بود و شاید در سه‌ماهه سوم سال نتوان به رشد چشمگیری در زمینه فروش دست یافت. همچنین شرایط ماکرو اقتصادی حاکم بر بازار، تاثیر منفی بر تقاضای آلومینیوم خواهد گذاشت و تقاضای این فلز را کاهش خواهد داد، لذا همین مسئله موجب کاهش فروش بیشتر شرکت‌ها ازجمله روسال خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال