دیگ‌های دهه‌ ۵۰ شرکت آلومینیوم ایران راهی موزه ایرالکو شدند

پنجره‌ایرانیان؛ نقدی مدیر کارگاه احیا شرکت آلومینیوم ایران، از بسته شدن پرونده دیگ‌های فرسوده این شرکت خبر داد.
  • چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 15:45

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نقدی مدیر کارگاه احیا این شرکت گفت: بعد از ۴۷ سال دیگ‌های ساخته‌شده‌ شرکت رینولدز آمریکا به موزه کارخانه پیوست و به‌طورکلی از مدار تولید خارج شد و به‌جای آن دیگ‌های ساخته‌شده و بهینه‌سازی شده ساخت وطن جایگزین گشت.

نقدی افزود: راندمان بالا، کاهش مصرف انرژی و کنترل و مهار آلودگی‌های زیست‌محیطی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دیگ‌های جدید تولید داخل است که پس از استقرار همه‌ی ۲۸۰ دیگ آلاینده تولید آمریکا از مدار خارج شد.

بوالحسنی مدیر این کارخانه گفت: شرکت ایرالکو یکی از ۳ شرکت‌های تولید شمش آلومینیوم در ایران است که در سال گذشته ۴۵ میلیون دلار شمش آلومینیوم به کشور‌های روسیه چین و کره صادر کرده است.

بوالحسنی افزود: کارخانه تولید آلومینیوم ایران در دهه ۵۰ و با ظرفیت ۴۵ هزار تن و دو خط تولید در مدار تولید قرار گرفت که آن زمان ۹۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد و ایران هیچ صادراتی به خارج از کشور نداشت.

وی اضافه کرد: در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ به ترتیب خطوط ۳، ۴ و ۵ وارد مدار تولید گشت و ظرفیت به ۱۸۰ هزار تن در سال رسید و تعداد دیگ‌های تکنولوژی ۷۰ آمپر از ۲۸۰ دیگ به ۴۵۰ دیگ افزایش یافت.

 


ثبت نظر

ارسال