افزایش تعرفه مالیات بر واردات آلومینیوم انگلستان به اتحادیه اروپا

پنجره‌ایرانیان؛ پس از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، بازار فلزات با تحولات زیادی روبه‌رو خواهد شد.
  • چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 10:40

به گزارش هوشمندنیوز، جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا که طی هفته‌های آتی صورت خواهد گرفت، باعث توقف یا کندشدن صادرات آلیاژ آلومینیوم ثانویه انگلستان به اتحادیه اروپا خواهد شد.

بسیاری از تولیدکنندگان آلیاژ ثانویه در انگلستان به علت نامشخص بودن شرایط صادرات پس از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، از ابتدای ماه مارس صادرات خود را به کشورهای اروپایی متوقف کرده‌اند. به گفته این صنعتگران، در صورت پرداخت مالیات، صادرات به اروپا منفعت نخواهد داشت.

در گذشته با توجه به توافق اعضای اتحادیه اروپا، هیچ‌گونه تعرفه مالیاتی شامل آلیاژ ثانویه آلومینیومی نمی‌شد اما با ترک اتحادیه اروپا توسط انگلستان در تاریخ ۲۹ ماه مارس، توافق تجارت آزاد میان انگلستان و اتحادیه اروپا لغو می‌گردد.

انگلستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلیاژ ثانویه محسوب می‌شود به‌طوری‌که آلیاژ ثانویه آلومینیومی این کشور، نقش بسزایی در بسیاری از صنایع بزرگ اروپا دارد. آلیاژ ۲۲۶ و ۲۳۹ تولیدشده در این کشور، در صنعت خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد. تنها در سال ۲۰۱۵، انگلستان 1/2 میلیارد پوند (ارزی) محصولات آلومینیومی به اتحادیه اروپا صادر نمود.

درصورتی‌که تولیدکنندگان آلیاژ ثانویه در انگلستان نتوانند با توجه به تعرفه‌های مالیاتی اعمال‌شده، محصول خود را به اروپا صادر کنند، با خطر تعطیلی واحدهای تولیدی روبه‌رو خواهند شد.

شرکت خودروسازی هوندا با توجه به شرایط به وجود آمده در بازار آلومینیوم انگلستان، اعلام نموده که واحد تولیدی خود را در سویندون انگلستان تا سال ۲۰۲۱ تعطیل خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال