با عرضه مستمر آلومینیوم، قیمت‌ها متعادل می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر کارخانه آلومینیوم پارس گفت: با توجه به شرایط بازار اگر دو شرکت هرمزال و المهدی بخواهند وارد بازار شوند، با عرضه‌های منظم این دو شرکت، قیمت‌ها متعادل می‌شود.
  • شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 12:40

افشین مقتدر عنوان کرد: ایرالکو، هرمزال و المهدی شرکت‌هایی هستند که در ایران شمش تولید می‌کنند که دو شرکت هرمزال و المهدی تا پیش‌ازاین بخش عمده‌ای از تولید شمش خود را در برابر واردات پودر آلومینا به‌عنوان مواد اولیه شمش آلومینیوم صادر می‌کردند و عرضه‌های بسیار محدودی در بورس کالا داشتند.

مقتدر در ادامه عنوان کرد: اما در چند وقت گذشته این دو شرکت عرضه‌ای در بورس کالا نداشته و از سوی دیگر واردات ممنوع شده است که همین موضوع سبب شده نرخ شمش داخلی به‌شدت افزایش یابد و در یک هفته گذشته شاهد افزایش ۵ هزارتومانی شمش آلومینیوم در هر کیلو باشیم، به‌گونه‌ای که شمش آلومینیوم از کیلویی ۲۲ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده است.

مدیر کارخانه آلومینیوم پارس با اشاره به وضعیت بازار توضیح داد: ازآنجاکه بازار با عرضه محدود شمش روبه‌رو است و دیگر نیز وارداتی ندارد، تقاضا افزایش یافته و همین موضوع سبب افزایش قیمت‌ها شده است که امیدواریم با عرضه این دو شرکت، هم نیاز بازار تامین شود و هم قیمت‌ها به تعادل برسد.

مقتدر در ادامه عنوان کرد: نیاز کشور به ۳۶۰ هزار تن شمش آلومینیوم است که تا پیش‌ازاین ۳۰ درصد آن در برابر تهیه مواد اولیه صادر می‌شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر واحد آلومینیوم جنوب و جاجرم به مرحله تولید برسند تا چه اندازه می‌توانند پاسخگوی نیاز داخل باشند، گفت: واحدهای تولید آلومینیوم نیاز به تامین پودر آلومینا به‌عنوان مواد اولیه دارند و اگر فکری برای تامین مواد اولیه آن‌ها نشود، با مشکل روبه‌رو می‌شوند. البته سازمان ایمیدرو از هم‌اکنون به فکر تامین آلومینا است.


ثبت نظر

ارسال