بازار آلومینیوم به تعادل می‌رسد

پنجره‌ایرانیان؛ عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: عرضه مستمر و کافی شمش آلومینیوم در بورس کالا می‌تواند در به تعادل رساندن بازار موثر باشد.
  • شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 12:36

آریا صادق‌نیت ‌حقیقی، درباره عرضه هرمزال و المهدی و تاثیر آن بر بازار، اظهار کرد: تا پیش‌ازاین عرضه شمش آلومینیوم در بورس کالا به‌‌طور محدود انجام می‌شد. شرکت ایرالکو عرضه‌های نامنظمی داشت و شرکت‌های هرمزال و المهدی نیز عرضه‌ای نداشتند. البته عرضه‌های ایرالکو مدتی است مستمر و منظم شده است.

حقیقی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شرکت‌های هرمزال و المهدی پس از واگذاری دوباره آن‌ها قرار است که به‌طور منظم وارد بورس کالا شده و عرضه داشته باشند که این موضوع می‌تواند جانی دوباره به بازار بدهد و مشکل صنایع پایین‌دست را تا حدی برطرف کند.

وی در ادامه توضیح داد: البته اگر بازار بورس از دلالان گرفته شود شمش با نرخ مناسب در دست مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم در ادامه خاطرنشان کرد: البته اگر واحد جاجرم نیز وارد مدار تولید شود مشکل تامین نیاز داخلی به‌طور کامل برطرف می‌شود.

حقیقی همچنین در پاسخ به این پرسش که عرضه کافی در بورس کالا تا چه اندازه بر نرخ شمش آلومینیوم تاثیرگذار خواهد بود، گفت: به‌یقین عرضه مستمر و کافی شمش آلومینیوم در بورس کالا می‌تواند در به تعادل رساندن قیمت‌ها موثر شود.


ثبت نظر

ارسال