تاثیر منفی تعرفه‌های ترامپ بر خریداران فلز آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ یکی از مسائل مطرح‌شده در سمپوزیوم پلاتز که طی هفته‌های نخست سال ۲۰۱۹ در سن‌دیه‌گو برگزار شد، تاثیر اعمال تعرفه ۱۰ درصدی مالیات بر واردات آلومینیوم به ایالات‌متحده بود.
  • سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 10:20

به‌گزارش پنجره‌ایرانیان به‌نقل از بلومبرگ، به‌گفتة کارشناسان حاضر در این سمپوزیوم، بیشترین ضرر و زیان حاصل از اعمال تعرفه‌های مزبور، مربوط به کشور کانادا بوده است. کانادا به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده به ایالات‌متحده با محدودیت صدور آلومینیوم روبرو شده است. از طرفی در این جنگ تجاری هم کانادا آسیب ‌دید و هم ایالات‌متحده، چراکه مصرف‌کنندگان آلومینیوم اولیه در ایالات‌متحده جهت تامین نیاز خود، مجبور به پرداخت مبالغ بیشتری بودند.

باوجود آنکه کانادا از پرداخت مالیات واردات بر آلومینیوم و فولاد معاف نشد لیکن طی ماه‌های ژانویه ـ اکتبر سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد از آلومینیوم واردشده به ایالات‌متحده از جانب کانادا بود.

از طرفی انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم اعلام کرده است که صادرات آلومینیوم اولیه کانادا به آمریکا از ۲۰۰ هزار تن در ماه طی سال ۲۰۱۷ به ۱۵۰ هزار تن در ماه طی نیمه دوم سال ۲۰۱۸، کاهش یافت که عمدتا به اعمال تعرفه‌های دونالد ترامپ بازمی‌گردد. هم‌زمان صادرات آلومینیوم کانادا به اروپا در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به ۳۰ هزار تن رسید؛ حال‌آنکه رقم مزبور در اکتبر ۲۰۱۷ کمتر از ۵ هزار تن بوده است.


ثبت نظر

ارسال