افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آسیای شرکت آلومینای جاجرم

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آسیای گلوله‌ای سه چمبره شرکت آلومینای جاجرم با همکاری جهاد دانشگاهی خبر داد.
  • دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت 18:14

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی پس از موفقیت در افزایش 11 درصدی برای دومین بار موفق به افزایش 20 درصدی ظرفیت آسیای گلوله‌ای سه چمبره شرکت آلومینیای ایران (جاجرم) شدند.

دکتر زهرا بهری عضو هیات‌ علمی و مدیر گروه کنترل و مدل‌سازی سیستم‌های فرآوری مواد معدنی با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت آسیای این واحد تولیدی از 45 تن به 54 تن افزایش یافته است گفت: چنانچه ظرفیت آسیا افزایش یابد، ظرفیت تولید واحد تولیدی نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: آسیا دستگاهی است که مواد واردشده در آن خرد می‌شود و در گذشته امکان افزایش ظرفیت آسیا در این کارخانه به دلیل خفگی آسیا میسر نبود.

ذاکری با اشاره به اینکه زمانی که ظرفیت آسیا افزایش یابد ظرفیت تولید واحد تولیدی نیز افزایش می‌یابد، ادامه داد: آسیا دستگاهی است که مواد وارد شده در آن خرد می‌شود و در گذشته امکان افزایش ظرفیت آسیاب در این کارخانه به دلیل خفگی آسیا میسر نشده بود.

وی اظهار کرد: متخصصان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی برای اینکه بتوانند این مشکل را حل کنند بر روی دانه‌بندی ذرات واردشده در آسیا، زمان ماند ذرات و میزان درصد جامد داخل آسیا کار کردند و نتوانستند به میزان بهینه برسند؛ بنابراین تیم تحقیقاتی موفق به افزایش ظرفیت 20 درصدی بر طبق درخواست شرکت آلومینای ایران شدند.


ثبت نظر

ارسال