آخرین دیگ‌های آلاینده ایرالکو از مدار تولید خارج شد

پنجره‌ایرانیان؛ 42 دیگ باقیمانده از 750 دیگ قدیمی و فاقد سیستم کنترل آلایندگی کارخانه ایرالکو در اراک از مدار تولید خارج شد.
  • شنبه 19 آبان 1397 ساعت 15:4

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از محیط‌زیست استان مرکزی، رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در مراسم خروج این تعداد دیگ از مدار تولید گفت: تعطیلی دیگ‌های آلاینده خطوط قدیمی ایرالکو باید در سال 88 انجام می‌شده که با وقفه چندین ساله همراه بوده است و خروج و جمع‌آوری این دیگ‌های باقیمانده از مدار، اتفاقی مبارک برای کاهش آلودگی کلان‌شهر اراک است.

وی افزود: امروز 42 دیگ باقیمانده در مدار تولید که هیچ‌گونه سیستم کنترل آلودگی نداشتند غیرفعال شد و با این اقدام قسمتی از معضلات زیست‌محیطی کارخانه آلومینیوم برطرف شد. امیدواریم صنایع قدیمی و آلاینده کشور با به‌روزرسانی سیستم کنترل آلودگی هوا اقدامی موثر در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی کشور بردارند.

وی اظهار کرد: در کلان‌شهر اراک طی شش‌ماهه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال 96 تعداد روزهای آلاینده بیش از 19 درصد کاهش داشته است و امیدواریم با اجرائی شدن مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا گامی مفید در بهبود وضعیت زیست‌محیطی این شهر برداشته شود.


ثبت نظر

ارسال