در نامه سندیکا به وزیر عنوان شد؛

آلومینیومی‌ها در سراشیبی تعطیلی

پنجره‌ایرانیان؛ سندیکای صنایع آلومینیوم با ارسال نامه‌ای به شریعتمداری، خواستار برگزاری جلسه فوری با ایشان به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار این صنعت شدند.
  • چهارشنبه 4 مهر 1397 ساعت 20:45

به گزارش بورس نیوز، آریا صادق نیت حقیقی، عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در خصوص نامه انتقادی فعالان بخش آلومینیوم به وزارت صمت درباره بی‌توجهی به مشکلات دست‌اندرکاران این صنعت گفت: شرایط حال حاضر به‌گونه‌ای رقم خورده که گویا دولت در حال عقب‌گرد است و ضرورت حمایت از فعالان این حوزه بیش‌ازپیش نیازمند عزم جدی است.

وی تصریح کرد: مشکلات این سندیکا بیشتر در بازارهای داخلی و امور دولتی به نحوی گره‌خورده که تصور نمی‌شود تحریم‌های بین‌المللی چنین معضلی را ایجاد کند چراکه مسئولان خود را درگیر مشکلات نمی‌بینند و بیشتر در گرداب بروکراسی اسیر شده‌اند.

صادق نیت حقیقی افزود: متاسفانه در شرایط بحرانی این حوزه تاکنون در سطح معاونت وزیر نیز دیداری میسر نشده و هرروز آلومینیوم به بن‌بست تولید نزدیک‌تر می‌شود؛ این صنعت نیازمند تبادل‌نظر بین تولید و سیاست‌گذار است اما تاکنون فرصتی به فعالان داده نشده است.

وی با بیان اینکه بی‌مسئولیتی در میان مسئولان کشور به تشدید بحران‌ها دامن می‌زند گفت: شرایط حال حاضر صنعت پایین‌دستی با بحران مواجه شده و شمار زیادی نیروی کار را با تهدید شغلی و خطر فقر مواجه می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه عده‌ای از درون دولت خواهان دامن زدن به التهابات هستند اضافه کرد: درحال‌حاضر از وزارتخانه قطع امید شده است و امیدواریم سازمان‌های بازرسی و سازمان‌های موازی و مجلس به داد این بخش از صنعت کشور برسند.

 

 


ثبت نظر

ارسال