نسل جدید هواگرم‌کن‌های خورشیدی با قابلیت نصب در نمای ساختمان

پنجره‌ایرانیان؛ نسل جدید از هواگرم‌‌کن‌های خورشیدی با قابلیت نصب در نمای ساختمان در پژوهشکده انرژی این پژوهشگاه طراحی و ساخته شد.
  • دوشنبه 2 مهر 1397 ساعت 12:21

به گزارش آنا، حسین قدمیان، دانشیار پژوهشکده انرژی و مجری طرح نسل جدید هواگرم‌کن‌های خورشیدی، گفت: کاربرد این محصول برای ساختمان‌ها به‌طور عام و برخی ساختمان‌های خاص نظیر هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری است و یکی از ویژگی‌های این محصول نوین امکان نصب آن در نمای ساختمان است.

این پژوهشگر با اشاره به مزیت این نسل از هواگرم‌کن‌ها گفت: هواگرم‌کن‌های خورشیدی که پیش‌ازاین ساخته می‌شدند، دارای ماده بسیار سنگین و قدیمی و اکثراً فلزی بودند ولی در این پژوهش این ماده اولیه تغییر کرده و از مواد سبک و پلیمری ساخته شده است.

وی افزود: شکل ظاهری آن نیز ازنظر ابعاد و سایز عوض شده و از شکل تخت مستطیلی به شکل N ضلعی تبدیل شده است که ورود و خروج و کانال‌های جریانی آن، عملکرد انرژی سیستم را حدود ۹ تا ۱۳ درصد افزایش داده است.

قدمیان خاطرنشان کرد: به‌طور دقیق و علمی باید گفت این محصول با ویژگی‌‌های اعلام‌شده و توسعه سه عامل در آن همچون سبک‌سازی با کاربرد مواد پیشرفته (کاهش وزن)، تغییر هندسه و شمای ظاهری و افزایش راندمان انرژی، مشابه داخلی و خارجی ندارد.


ثبت نظر

ارسال