ثبت معامله آلومینیوم با سقف رقابتی آزاد در بورس کالا

پنجره‌ایرانیان؛ پس از گذشت یک هفته از آزاد‌سازی سقف رقابتی در مورد معاملات آلومینیوم، سرانجام معاملات این فلز در بورس کالا با رقابت متقاضیان و کم شدن فاصله بازار و بورس ثبت شد.
  • سه شنبه 13 شهریور 1397 ساعت 13:1

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، به دلیل محدود‌سازی خریداران آلومینیوم در هفته گذشته هر‌چه از این محصول روی تابلو بورس آمد، به معامله منجر نشد و طبق اطلاعیه بورس کالا با توجه به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر شاخص‌های خریداران محصولات آلومینیوم، مشتریان مجاز محصولات فوق‌الذکر طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از شرکت بورس کالای ایران بوده و میزان سهمیه ماهانه بر اساس میانگین خرید سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ است و مشتریان مربوطه باید قبل از ثبت سفارش نسبت به تکمیل تعهدنامه اقدام کرده و کارگزاران نیز قبل از شروع تالار نسبت به ارسال تعهدنامه به شرکت بورس کالای ایران اقدام کنند.

باوجود همه این سختگیری‌ها و محدودیت‌ها در تعداد خریداران و همچنین کاهش حجم تقاضا معاملات دیروز بورس کالای ایران با رقابت متقاضیان مواجه شد. دیروز یک هزار تن شمش آلومینیوم هزار پوندی با عیار ۷۵/ ۹۹ شرکت آلومینیوم المهدی با قیمت پایه ۹۷ هزار و ۸۱۷ ریال عرضه شد و با آزاد‌سازی سقف رقابت‌ها با میانگین نرخ ۱۹۸ هزار و ۹۴۶ ریال برای فروش به ثبت رسید. همچنین شمش هزار پوندی آلومینیوم ایرالکو نیز با عیار ۸/ ۹۹ و حجم دو هزار تن با نرخ پایه ۹۸ هزار و ۱۱۷ ریال روی تابلو آمد که این کالا نیز در رقابت با میانگین نرخ ۱۷۳ هزار و ۲۹۲ ریال ثبت شد.

 


ثبت نظر

ارسال