در نشست خبری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران مطرح شد؛

گلایه رئیس سندیکا از تخلف برخی شرکت‌های بالادستی

پنجره‌ایرانیان؛ نشست خبری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران عصر روز سه‌شنبه 6 شهریورماه 97 با حضور رئیس، دبیر و تعدادی از اعضا در محل دفتر سندیکا برگزار شد.
  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 19:20

به گزارش خبرنگار نشریه پنجره‌ایرانیان، رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم کاهش عرضه این محصول در بورس کالا، واردات دوباره شمش‌های صادراتی، انحصارگرایی و گران‌فروشی شرکت‌های بالادستی را سبب تعطیلی برخی واحدهای تولیدی پایین‌دستی اعلام کرد.

هوشنگ گودرزی در نشست خبری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران افزود: متاسفانه بخش بالادستی آلومینیوم که محدود است به تعهدات خود برای عرضه محصولات در بورس کالا عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: دستورالعمل عرضه آلومینیوم در بورس مشابه دستورالعمل عرضه فولاد و مس است؛ در حالی که تفاوت اساسی با آنها دارد. تولیدکنندگان بخش بالادستی ادعا می‌کنند 98 درصد مواد اولیه تولید آلومینیوم وارداتی است، درحالی‌که حدود 25 تا 28 درصد قیمت تولید یک شمش آلومینیوم مربوط به بخش انرژی است که به‌طور کامل از داخل کشور تامین می‌شود.

رئیس سندیکای صنعت آلومینیوم گفت: متاسفانه صنایع بالادستی آلومینیوم به‌طور نادرست واگذار و خصوصی‌سازی شد و این صنعت در انحصار افرادی معدود قرار گرفت. این افراد با ادعای اینکه واحد تولیدی آنها در مناطق آزاد قرار دارد از عرضه محصول در بورس کالا خودداری و اقدام به صادرات می‌کنند که البته ارز صادراتی را نیز در سامانه نیما عرضه نمی‌کنند.

گفتنی است، مشروح این نشست در شماره آتی نشریه پنجره‌ایرانیان منتشر خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال