دستاورد جدید شرکت ریوتینتو در عرصه ذوب آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت ریوتینتو و آلکوا - به پشتیبانی شرکت اپل- اعلام کرده‌اند که به روش پیشرفته‌ای در تولید آلومینیوم دست‌یافته‌اند.
  • سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 11:53

در این روش ذوب، اکسیژن تولید می‌شود و تمامی آلاینده‌هایی که در روش معمول تولید آلومینیوم وجود داشته، حذف می‌شود. شرکت ریوتینتو و آلکوا تشکیل گروه مشترک الیسیس (Elysis) را جهت اجرای این پروژه اعلام کردند. در این جلسه جاستین ترودو،نخست‌وزیر کانادا نیز حضور داشت. قرار است از سال ۲۰۱۴ این تکنولوژی عرضه گردد و جایگزین واحدهای ذوب کنونی و تکنولوژی کنونی عرضه شده شود.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون این تکنولوژی توسط شرکت ریوتینتو- آلکوا در مرکز تکنیکی این شرکت تحت بررسی بوده است. به گفته روی هاروی، مدیرعامل شرکت، این دستاورد، هدف بزرگی برای صنعت آلومینیوم‌سازی است و حاصل تلاش کارمندان شرکت است. درواقع نوآوری در این شرکت تداوم دارد و شرکت ریوتینتو موفق گردیده ردپای کربنی آلومینیوم را حذف کند.

وینست کریست (Vincent Christ) از شرکت ریوتینتو به‌عنوان مدیرعامل الیسیس انتخاب شده است. شرکت آلکوا، ریوتینتو، اپل و دولت کانادا و کبک بر تأمین ۱۸۸ میلیون دلار کانادا جهت پشتیبانی این پروژه توافق کرده‌اند.

کانادا و کبک ۶ میلیون دلار اختصاص خواهند داد. با استفاده از این تکنولوژی، ۵/۶ میلیون تن آلاینده زیست‌محیطی حذف خواهد شد که معادل حذف ۸/۱ میلیون خودرو از خیابان است.

شرکت ریوتینتو و آلکوا هرکدام ۵۵ میلیون دلار طی سه سال سرمایه‌گذاری خواهند کرد. شرکت اپل علاوه بر حمایت تکنیکی، ۱۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تیم کوک مدیرعامل اپل در این رابطه می‌گوید: شرکت اپل نسبت به فنّاوری‌های جدید که به حفظ محیط‌زیست کمک کند، متعهد است. ما این افتخار را داریم که در این پروژه سهیم باشیم و امیدواریم روزی در محصولاتمان از آلومینیومی استفاده کنیم که در تولید آن آلاینده‌ای به محیط‌زیست ضرر وارد نکرده باشد.


ثبت نظر

ارسال