با صدور بیانیه‏ ای:

نمایندگان صنعت پلاستیک از شرکت در نمایشگاه ایران پلاست انصراف دادند

پنجره ایرانیان: نمایندگان صنعت پلاستیک ایران در جلسه مورخ ۹ آبان‏، به عدم حضور دسته جمعی در دهمین نمایشگاه ایران پلاست که درفروردین ماه برگزار می شود، رای دادند و تصمیم گرفتند مقدمات برگزاری نمایشگاهی مستقل را فراهم آورند.
  • دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 10:38

به گزارش سرویس خبری پنجره ایرانیان، روز شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴، نمایندگان ۱۶ تشکل‏ پلیمری، در ساختمان شماره ۲ اتاق بازرگانی تهران به ریاست سیدمحسن صفایی تشکیل جلسه دادند. در این جلسه که با موضوع تصمیم‏ گیری در خصوص دهمین نمایشگاه ایران پلاست برگزار می‏ شد، گزارشی از تلاش‏ های نافرجام صورت گرفته برای بازگرداندن تاریخ برگزاری این نمایشگاه به زمان همیشگی خود ارائه شد. در پایان این جلسه شرکت‏ کنندگان بیانیه ‏ای را صادر کردند و به اتفاق آراء تصمیم گرفتند از حضور در این نمایشگاه انصراف داده و مقدمات برگزاری نمایشگاهی مستقل را فراهم آورند.

مهندس صفایی یکی از اعضای هیات پنج نفره مذاکره با مسئولان، در گفتگو با خبرنگار پنجره ایرانیان در این خصوص اظهار داشت: از ابتدای اعلام خبر تغییر تاریخ همیشگی برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، تشکل ‏های صنعت پلاستیک ضمن اعلام مخالفت خود با این تصمیم، رایزنی‏ های گسترده‏ای را با مسئولان مربوطه و روسای پتروشیمی و شرکت سهامی نمایشگاه انجام دادند که به نتیجه‏ ای نافرجام منتج شد.

وی در ادامه افزود: در این خصوص هیاتی پنج نفره تشکیل شده بود که طی چهار ماه گذشته نسبت به بازگرداندن تقویم نمایشگاهی خود از فروردین ماه به مهر ماه که طی سال‏ های متمادی در تقویم نمایشگاهی به نام ایران پلاست  ثبت شده بود، مذاکرات گسترده‏ ای را با مسئولان مختلف تا سطح معاونت وزیر انجام داد. این هیات در طول این مدت ۳۲ جلسه با دست‏ اندرکاران مربوطه برگزار کرد.

صفایی ضمن اشاره به قول ‏های مساعدی که از سوی برخی از مسئولان ابراز می ‏شد، گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اراده ‏ای در مسئولان برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد و اعتقاد چندان مثبتی نسبت به حضور صنایع تکمیلی صنعت پلاستیک که در برگیرنده بیش از هشتاد در صد کل نمایشگاه می‏ باشد وجود ندارد و این نگاه در امتداد توجه بیش از حد دولت به صنایع بزرگ نظیر خودروسازها و پتروشیمی ‏ها و همچنین بی ‏توجهی کامل به صنایع متوسط و سبک می ‏باشد.

مدیر عامل شرکت همارشتن در پایان اظهار داشت: با گزارشی که به نمایندگان تشکل‏ های پلیمری ارائه دادیم، نظر جمعی بر آن شد تا با صدور بیانیه شماره۳، از شرکت در این نمایشگاه اجتناب کنیم و به امید خدا نمایشگاهی را به صورت مجزا و مستقل از پتروشیمی‏ ها برای صنعت پلاستیک کشور برگزار کنیم.

بیانیه شماره ۳ که در انتهای این جلسه صادر شد و به امضای کلیه شرکت کنندگان در این جلسه رسید، به شرح زیر می ‏باشد:

بدین وسیله نمایندگان و رسانه های صنعت پلاستیک در روز شنبه مورخ ۹ آبان، در محل اتاق بازرگانی تهران تشکیل جلسه داده و پس از استماع گزارش عملکرد گروه ۵ نفره، متفقا تصمیمات ذیل را اتخاذ کردند:

 ۱. بنابر مذاکرات هیات مدیره ‏های انجمن های صنعتی و صنفی و بررسی مسائل اقتصادی به دلایل متعدد که قبلا ذکر شده، متفقا تمام تشکل‏ ها به عدم شرکت در نمایشگاه ایران پلاست دهم، در فروردین ماه ۹۵ اتفاق نظر دارند.

 ۲. کلیه اعضا تصمیم گرفتند در اولین فرصت نسبت به تشکیل هیات موسس جهت ایجاد یک کنسرسیوم بابت برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک اقدام کنند.

 ۳. کلیه انجمن‏ ها، اتحادیه ‏ها و تعاونی ‏ها و رسانه ‏های مربوطه متفق ‏القول تصمیم گرفتند در مورد انصراف اعضای ثبت نام کرده اقدام کنند.

۴. کلیه تشکل‏ ها نسبت به متقاعد کردن کمپانی ‏های خارجی و داخلی بر عدم شرکت در نمایشگاه ایران پلاست دهم اقدام کنند.

گفتنی است، نمایشگاه معتبر ایران پلاست همواره در آبان یا آذرماه برگزار شده است، اما امسال طی اقدامی عجیب از سوی شرکت پتروشیمی، این تاریخ به فروردین ماه تغییر یافت. این تغییر تاریخ با اعتراض وسیع قاطبه اهالی صنعت پلاستیک ایران رو به ‏رو شد.


ثبت نظر

ارسال