با چقدر پول می‌شود در جنوب شرق تهران خانه خرید؟

پنجره‌ایرانیان؛ در حال حاضر با نقدینگی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان می‌توان در شهرهای واقع در جنوب شرقی استان تهران صاحب مسکن شد.
  • دوشنبه 21 فروردین 1402 ساعت 11:40

به گزارش ایسنا، باوجود نوسانات بازار مسکن، تقاضای مصرفی در مناطقی از جنوب شرق تهران و حومه‌ی آن فعال است. بررسی‌ها نشان می‌دهد با نقدینگی بسیار کمتر از متوسط قیمت تهران می‌توان در محله‌هایی مثل افسریه، مسعودیه، مشیریه، شهرک کاروان و شهرهای قیامدشت، پاکدشت، خاتون‌آباد، ورامین و قرچک صاحب مسکن شد.

در شهرهای حاشیه جنوب شرقی استان تهران، قیمت آپارتمان بعضا کمتر از یک میلیارد تومان است و در مواردی می‌توان با نقدینگی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان مسکن خریداری کرد.

بسیاری از کارمندان و کارگران شهر تهران در مناطقی از جنوب شرقی پایتخت سکونت دارند که روزانه بین شهر تهران و شرق استان تهران در تردد هستند. با توجه به آن‌که نرخ‌های اجاره و فروش مسکن در حومه تهران، پایین‌تر از پایتخت است برخی اقشار در شهرهای اطراف سکونت دارند.

امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ یک آپارتمان ۶۰ متری با سن بنای ۱۵ سال، در طبقه اول، دارای انباری و بدون پارکینگ در منطقه‌ خاتون‌آباد ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در این گزارش برخی نرخ‌های پیشنهادی مسکن در جنوب شرقی تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

 

با چقدر پول می‌شود در جنوب شرق تهران خانه خرید؟

دولت سیزدهم به‌منظور تامین مسکن اقشار جامعه برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را در شهرهای پاکدشت و ورامین اجرا می‌کند. حدود ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در دست اجرا است که تا آبان سال گذشته به‌صورت میانگین ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این پروژه‌ها در تهرانسر، شهریار، اسلامشهر، رباط‌کریم، قرچک و پاکدشت قرار دارد.

پروژه نهضت ملی مسکن پاکدشت

برخی بلوک‌های پروژه ۶۳۰ واحدی پاکدشت به مرحله نازک‌کاری رسیده است. اسکلت تمامی بلوک‌ها به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مرحله سفت‌کاری هستند. برخی نیز در مرحله نازک‌کاری قرار دارند. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده که تا خرداد سال جاری برخی واحدهای مسکن ملی در استان تهران افتتاح می‌شود.


ثبت نظر

ارسال