امکان انبوه‌سازی مسکن در طرح مولدسازی

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه طرح مولدسازی باعث کاهش قیمت املاک می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از پیمان‌کاران به دنبال اراضی می‌گردند و می‌توانند به‌جای فشار قیمتی روی املاک موجود، از طرح مولدسازی استفاده کنند، می‌توانند انبوه‌سازی مسکن یا فعالیت اداری تجاری انجام دهند. این طرح به تعدیل قیمت کمک می‌کند.
  • دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت 11:7

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از فاز نخست سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت اظهار کرد: طرح مولدسازی می‌تواند گره‌گشای بن‌بست‌هایی باشد که سرمایه‌گذاران و پیمانکاران کشور نمی‌توانستند با سرعت مطلوب طرح‌های دولت را پیش ببرند. از سوی دیگر بعضا بوده است شرکت‌های دولتی از شر اموال مازاد خود خلاص شوند و آن را به دارایی زاینده تبدیل کنند اما در پیچ‌وخم فروش دارایی‌ها گرفتار شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه از طریق مصوبه مولدسازی امکان تبدیل اموال راکد به زاینده ایجاد می‌شود، گفت: یکی از سوالاتی که در کمیسیون تلفیق از من پرسیدند این بود که چگونه قرار است عددی که در لایحه بودجه سال آینده برای فروش اموال دولت پیش‌بینی شده است محقق شود، باید بگویم موضوع درآمد سوری نیست، بلکه دولت با این اهرم جدید می‌تواند طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام خود را تمام کند امیدواریم از این طریق پیش‌بینی ۱۰۰ همتی محقق شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه طرح مولدسازی چند سالی بود که در قوانین بودجه وجود داشت اما محقق نمی‌شد، اظهار کرد: این فرایند با شفافیت و در یک اتاق شیشه‌ای انجام می‌شود تا همه مردم ناظر آن باشند و بتوانند برای اولین بار در این حد از جزییات شریک دولت باشند.

خاندوزی با بیان اینکه در پیاده کردن این گام تحولی در جان گرفتن پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور ایجاد می‌شود، عنوان کرد: نقدهایی به این طرح مطرح شد که بعضی از آن‌ها غیرمنصفانه با اطلاعات کم بود اما برخی هم تخصصی و قابل تامل بود که در مصوبه نهایی اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به اموال مازاد خود چسبندگی پیدا کرده بودند و طوری قیمت‌گذاری می‌کردند که خریدار نداشته باشد، باید بر این مقاومت غلبه می‌شود و این فرایند بهترین سازوکار است.

وزیر اقتصاد به این سوال که آیا ارزش اموال مازاد دولت ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومانی است که قبلا اعلام شده بود، پاسخ داد: برآورد جدیدتری که به‌روز شده باشد در مورد دارایی‌های دولت وجود ندارد، این رقم نیز پنج سال اعلام شده است اما دقیق نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از پیمان‌کاران به دنبال اراضی می‌گردند و می‌توانند به‌جای فشار قیمتی روی املاک موجود، از طرح مولدسازی استفاده کنند، می‌توانند انبوه‌سازی مسکن یا فعالیت اداری تجاری انجام دهند. این طرح به تعدیل قیمت کمک می‌کند.


ثبت نظر

ارسال