اتلاف انرژی در ساختمان‌های نوساز باوجود عرضه فناوری‌های مربوط

پنجره‌ایرانیان؛ معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: درحالی‌که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان عایق‌های صوتی و حرارتی قابل‌توجهی را عرضه کرده‌اند، ولی حتی ساختمان‌های تازه تاسیس نیز چالش‌هایی در مصرف انرژی دارند و امیدواریم با تدوین آیین‌نامه بخش مسکن قانون جهش تولید، نفوذ فناوری در این حوزه سرعت بگیرد.
  • دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 13:42

به گزارش ایسنا محمدحسین بهشتی در نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن که در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش سه ساله، قانون جهش دانش‌بنیان نهایی شد و در ابتدای سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی و درنهایت شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به ابلاغ این قانون در خردادماه سال جاری، اظهار کرد: تدوین آیین‌نامه‌های وزارتخانه‌ای این قانون هم‌اکنون از سوی معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود و تاکنون آیین‌نامه‌های مربوط به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، سلامت و اقتصاد نهایی شده است.

بهشتی، با ابراز امیدواری از اینکه به‌سرعت آیین‌نامه مربوط به وزارت راه، مسکن و شهرسازی در هیئت دولت نهایی شود، یادآور شد: نهایی‌شدن این آیین‌نامه می‌تواند جهش فناورانه‌ای در صنعت مسکن و ساخت‌وساز ایجاد کند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به دستاوردهای ۷ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مرتبط با ساخت‌وساز کارهای جدی صورت نگرفته است و درصورتی‌که مساعدت لازم صورت گیرد، آماده هستیم تا در زمینه‌های راه‌اندازی مراکز رشد و توسعه زیست‌بوم این حوزه همکاری با مجموعه‌های مختلف داشته باشیم.

بهشتی با اشاره به چالش‌های فناورانه در حوزه‌های مصالح ساختمانی و صرفه‌جویی انرژی در بخش مسکن، یادآور شد: درحالی‌که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان عایق‌های صوتی و حرارتی قابل‌توجهی را عرضه کرده‌اند، ولی حتی ساختمان‌های تازه تاسیس نیز چالش‌هایی در مصرف انرژی دارند.


ثبت نظر

ارسال