تصمیم دولت در زمینه انبوه‌سازی مسکن جدی است

پنجره‌ایرانیان؛ سخنگوی دولت گفت: برچیده شدن موانع اقتصاد در کنار تولید انبوه مسکن دو اولویت اصلی است و دولت سیزدهم تمام‌قد برای حذف موانع رونق اقتصادی موجود خواهد ایستاد تا مردم به‌عنوان میدان‌دار اصلی به جایگاه اصلی خود برگردند.
  • شنبه 1 مرداد 1401 ساعت 12:13

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه در افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» در دانشگاه قم با اشاره به حذف امضاهای طلایی به‌عنوان یکی از ابزارهای غیراصولی برخی مدیران دولتی، گفت: این امر باهدف ایجاد عدالت و برابری در ایجاد فرصت‌های شغلی و تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکار از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در مسیر مردمی سازی اقتصاد بوده است.

وی اظهار کرد: نظام علمی کشور از سطح مدارس باید حامی، پشتیبان و زمینه‌ساز شکوفایی و فرهنگ‌سازی عمومی در حوزه اقتصادمولد و کارآفرینی باشد و دانش آموزان در همان دوران تحصیلی با مفاهیم اقتصادی به‌صورت مطلوبی آشنا شوند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در مسیر اشتغال آفرینی مولد از پیشنهاد‌های کارآفرینان و فعالان اقتصادی استقبال می‌کند و از آن‌ها حمایت و پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

بهادر جهرمی بیان کرد: دولت در مسیر حذف رویه‌ها و موانع موجود در مسیر تحقق عدالت عمومی عزم واقعی دارد و از فعالان عرصه اقتصاد و تولید نیز در قالب برنامه‌های مختلف اجرایی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به قرار داشتن کشور در جنگ اقتصادی همه‌جانبه دشمنان، یادآور شد: باوجود تاکیدات چندین ساله مقام معظم بر محورهای اقتصادی در قالب شعارهای سال، هنوز راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد و طی سال‌های گذشته کم‌توجهی‌های زیادی به این حوزه شده است.

وی افزود: دشمن همه ابزارآلات رسانه‌های و جنگ روانی خود را در مسیر ایجاد موانع در شکوفایی اقتصادی کشور بکار بسته است؛ نوسانات نرخ ارز یکی از نمونه‌های جنگ روانی است.

بهادری جهرمی با تاکید بر نقش حضور مردم در موفقیت‌های کلان ملی، عنوان کرد: جنگ تحمیلی یک نمونه زنده از حضور مردم در خطوط مقدم در ابعاد مختلف است؛ در حوزه اقتصاد نیز باید مردم در خط مقدم قرار بگیرند و دستگاه‌های اجرایی صرفا نقش هدایت‌گری و تنظیم‌گری را داشته باشند.

وی با تاکید بر تصمیم دولت بر نقش‌آفرینی مردم در حوزه اقتصاد و اشتغال، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی مانعی در مسیر اشتغال گروه‌های مردمی ایجاد نکند، ۵۰ درصد مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: فرهنگ جامعه باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینان و اشتغال آفرینان در جامعه تبدیل به الگوهای محبوب شوند و نسل جوان آن‌ها را انسان‌های بزرگ و مفیدی ارزیابی کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن آموزش عالی کشور مبتنی بر زیست‌بوم اشتغال خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور باید منطبق با زیست‌بوم و نیازهای جغرافیایی همان مناطق باشد و از تدوین برخی از رشته‌های غیرمفید خودداری شود.

وی یادآور شد: برای نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مولد هم باید محتوا و مفاد آموزشی در سطح آموزش‌وپرورش و آموزش عالی مورد بازنگری قرار بگیرد و هم کارآفرینان به‌عنوان الگوی موفق جامعه شناخته شوند.

«رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» با حضور ۴۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طلاب امروز در دانشگاه قم افتتاح شد.


ثبت نظر

ارسال