ساخت ۴۰ شهرک جدید در مرحله مکان‌یابی

پنجره‌ایرانیان؛ در راستای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک‌های جدید را در برنامه‌های خود گنجانده که طبق اعلام سرپرست این شرکت، مطالعه و مکان‌یابی ۴۰ موقعیت در حال انجام است.
  • دوشنبه 11 بهمن 1400 ساعت 10:49

به گزارش ایسنا، بخشی از برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در راستای طرح نهضت ملی مسکن که از ماه‌ها قبل هدف‌گذاری شده احداث ۱۸ شهر و ۴۰ شهرک علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال موجود است. ذیل این برنامه، سه شهرک و یک شهر جدید در اطراف تهران ساخته می‌شود.

آخرین وضعیت احداث شهرک‌های جدید که توسط علیرضا جعفری ـ سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ـ اعلام شده حاکی از آن است که هم‌اکنون ۴۰ موقعیت مکانی شناسایی شده که در حال مطالعه است.

وی هم‌چنین با اشاره به برنامه ایجاد شهرک‌های خصوصی گفته است: برای ایجاد شهرک‌های خصوصی و بهره‌مندی از آن‌ها اقداماتی در حال انجام است. هم‌اکنون مطالعه و امکان‌سنجی اراضی خصوصی که قابلیت تبدیل‌شدن به شهرک را دارند در حال انجام است. با این کار درصدد هستیم تا علاوه بر ارزیابی این ظرفیت در ایجاد شهرک‌های مسکونی از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بهره ببریم.

جعفری با تاکید بر اینکه در حوزه شهرهای جدید رویکرد فعلی، امکان‌سنجی ایجاد فضای مطلوب زیستی است، پیگیری موضوعات مرتبط با شهرهای جدید را کاری پیچیده و بلندمدت عنوان کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از امکان‌سنجی برای ایجاد شهرک‌های جدید در تعامل با معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و افزود: ایجاد شهرک‌های مسکونی سیاست کلان شرکت عمران شهرهای جدید است که دنبال می‌شود.

 

رشد جمعیت شهرهای جدید شش برابر کلان‌شهرها

بنابراین گزارش، سال جاری جمعیت ۲۱ شهر جدید از ۱.۲ میلیون نفر عبور کرد. طبق آمار روند رشد جمعیت در شهرهای جدید به شش برابر کلان‌شهرهای کشور رسیده که بر اساس اعلام شرکت عمران، علت اصلی آن به توسعه زیرساخت‌ها و خدمات در این شهرها مربوط می‌شود. در سال‌های گذشته ۳۵۲ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید برنامه‌ریزی شد که تا تیرماه امسال ۳۰۳ هزار واحد تحویل شده است. احداث ۲۰۰ مدرسه، تکمیل مترو هشتگرد، بازار اندیشه، آزادراه تبریز ـ سهند، بوستان مشاهیر پرند، مجموعه چندمنظوره شهر جدید صدرا و ده‌ها پروژه دیگر که یا افتتاح شده یا در دست اجرا قرار دارد، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در چهار سال گذشته بوده است.


ثبت نظر

ارسال