ظرفیت‌های داخلی برای ساخت مسکن کافی است

پنجره‌ایرانیان؛ یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باوجود توانمندی‌های عمرانی کشور نیازی به حضور شرکت‌های خارجی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن نداریم.
  • دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 11:32

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار منتشره در خصوص مشارکت چینی‌ها برای ساخت مسکن در داخل کشور، بیان کرد: خوشبختانه در داخل کشور هم ازلحاظ دانش فنی و هم ازنظر ظرفیت‌های تخصصی توانمندی بالایی در حوزه عمرانی وجود دارد و ازنظر بنده نیاز به مشارکت هیچ کشور خارجی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: اما اگر بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی مطرح باشد موضوع متفاوت است و اگر قرار باشد از ظرفیت سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها استفاده شود ما نیز از آن استقبال می‌کنیم اما برای اجرای پروژه ما به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی خود باور داریم.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صلاح نیست که بخواهیم از امکانات و ظرفیت‌های سایر کشورها برای ساخت مسکن در داخل استفاده کنیم چراکه ما خودمان ظرفیت‌های لازم را در حوزه عمرانی در داخل کشور داشته و نیازی به ظرفیت‌های خارجی نداریم.

فیروزی پوربادی در پایان با بیان اینکه یکی از اهداف قانون جهش تولید مسکن بحث رونق اشتغال داخلی است، تاکید کرد: زمانی که ما می‌توانیم با ظرفیت‌های داخلی پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم و درعین‌حال به اشتغال‌زایی داخلی و رونق کسب‌وکارهای حوزه عمرانی کمک کنیم چه لزومی دارد که به سراغ کشورهای خارجی برویم.


ثبت نظر

ارسال