در کدام مناطق تهران خانه ارزان شد؟

پنجره‌ایرانیان؛ تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حکایت از رسیدن قیمت مسکن در تهران به مرز ۳۱ میلیون تومان طی مردادماه امسال دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این ماه فقط در چهار منطقه تهران قیمت خانه در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است.
  • دوشنبه 8 شهریور 1400 ساعت 16:24

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارها متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در شهر تهران طی مردادماه به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۳.۱ و ۳۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین، تعداد معاملات انجام‌شده در این ماه ۵.۵ هزار فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل ۸.۴ درصد افزایش داشته است.

دراین‌بین، بررسی جزئیات متوسط قیمت هر متر خانه و تعداد معاملات انجام‌شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت هر متر خانه ۶۴ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.

 

قیمت خانه در هر منطقه تهران چند؟

همچنین، در پنجمین ماه سال در مناطق ۱ و ۱۸ تهران به ترتیب معادل ۲۵۹ و ۱۳۳ فقره خانه معامله شده است.

از سوی دیگر، متوسط قیمت هر متر خانه در مناطق ۲، ۳، ۴ و ۵ تهران به ترتیب معادل ۴۷ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۸۰۰ تومان، ۶۱ میلیون و ۲۲ هزار تومان، ۳۳ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان و ۳۷ میلیون و ۹۷۰۰ تومان است.

تعداد معاملات انجام‌شده در هر یک از مناطق بالا نیز به ترتیب معادل ۴۸۶، ۱۸۹، ۴۳۹ و ۸۸۸ فقره است.

همچنین، در مناطق ۶، ۷، ۸ و ۹ تهران نیز هر متر خانه به ترتیب معادل ۴۴ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان، ۳۰ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان، ۲۸ میلیون و ۷۲ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۱ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود که در هر یک از این مناطق طی چهارمین ماه سال به میزان ۲۱۸، ۲۶۴، ۲۸۵ و ۱۳۶ فقره خانه معامله شده است.

علاوه بر این، هر متر خانه در مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ شهر تهران به قیمت ۱۹ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان، ۲۰ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۸۰۰ تومان، ۱۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۲۸ میلیون و یک هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شده که در هر یک از آن‌ها به تعداد ۵۹۲، ۲۲۶، ۱۲۹ و ۱۶۶ فقره خانه معامله شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، در مردادماه سال جاری متوسط قیمت هر متر مسکن در مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ تهران به ترتیب معادل ۲۲ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۷ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان، ۱۶ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۰۰ تومان، ۱۵ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که در این مدت در هر یک از این مناطق ۳۰۸، ۲۷۲، ۱۰۴ و ۱۲۳ فقره خانه معامله شده است.

از سوی دیگر، طی پنجمین ماه سال جاری در مناطق ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تهران قیمت هر متر خانه به ترتیب به ۱۷ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۷ میلیون و ۲۸۰۰ تومان، ۲۳ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان، ۲۸ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که در هر یک از این مناطق نیز ۴۱، ۵۱، ۱۳۵ و ۵۵ فقره مسکن معامله شده است.

 

خانه در کدام مناطق تهران ارزان شد؟

بنابراین، در پنجمین ماه سال جاری بیشترین و کمترین متوسط قیمت هر متر خانه متعلق به مناطق ۱ و ۱۸ بوده است که مناطق ۵ و ۱۹ نیز به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد معاملات در این ماه را داشته‌اند.

البته بررسی تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در مردادماه نسبت به تیر سال جاری بیانگر این است که معادل ۱۸ منطقه از تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند که دراین‌بین، به ترتیب مناطق ۱، ۳ و ۴ بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

علاوه بر این، مسکن در مردادماه سال جاری تنها در مناطق ۵، ۶، ۱۶ و ۱۰ تهران نسبت به تیرماه کاهش قیمت داشته‌ است.

از سوی دیگر، تعداد معاملات مسکن در تیرماه سال جاری نسبت به خردادماه در ۱۳ منطقه از تهران افزایش پیدا کرده است و مناطقی که با کاهش معامله مسکن در این ماه مواجه شده‌اند، شامل ۱، ۲، ۳، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ می‌شود.


ثبت نظر

ارسال