گمانه‌زنی‌ها درباره وزیر آینده مسکن

پنجره‌ایرانیان؛ نام سه گزینه به‌عنوان وزیر آینده راه و شهرسازی شنیده می‌شود که عبارت‌اند از علی نیکزاد، محمد اسلامی و سعید محمد. البته ظاهرا از دیروز شانس حضور یکی از این سه نفر بیشتر شده است.
  • چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت 11:9

به گزارش ایسنا، قرار بود امروز لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از سوی سید ابراهیم رئیسی ـ رئیس‌جمهور ـ به مجلس ارائه شود که هنوز نهایی نشده است. نام سه گزینه مطرح برای وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم شنیده می‌شود که عبارت‌اند از محمد اسلامی وزیر فعلی راه و شهرسازی، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم و سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء.

گفته می‌شود علی نیکزاد ترجیح می‌دهد محمد اسلامی در سمت خود باقی بماند و از او حمایت هم کرده است؛ چراکه با توجه به مشکلات و رکود حاکم بر بخش مسکن، نیکزاد تمایل چندانی به حضور در ساختمان دادمان ندارد. او بین سال‌های ١٣۸۸ تا ١٣۹۰ وزیر راه و شهرسازی دولت دهم بود.

اما روز گذشته به‌یک‌باره خبر رسید که نام اسلامی از فهرست وزرای دولت سیزدهم حذف شده است. شنیده شده که یکی از ارکان دولت سیزدهم با حضور محمد اسلامی موافق نیست. اسلامی که از اواسط سال ۱۳۹۷ جایگزین عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی دولت روحانی شد و پیش از آن استاندار مازندران بود، ظهر دیروز به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه دیدار و از آن‌ها تقدیر کرد. جلسه‌ای که فضای کلی آن احتمال ابقای محمد اسلامی در سمت خود را نشان می‌داد اما بعدازظهر ورق برگشت و برخی خبرنگاران از حذف اسلامی در دقیقه ۹۰ سخن گفتند؛ البته به نظر نمی‌رسد که رنگ قلم بر نام اسلامی قرمز باشد؛ یعنی او هنوز روی کاغذ شانس دارد.

از آن‌طرف، لیست‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که از انتخاب سعید محمد به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حکایت دارد؛ اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز هیچ‌چیز درباره فردی که قرار است ساکن طبقه پانزدهم ساختمان دادمان شود قطعی نیست.

درحالی‌که همگان منتظر رؤیت لیست نهایی کابینه رئیسی هستند، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی از دستور کار خارج شد. بنا به گفته رضایی کوچی ـ رئیس کمیسیون عمران مجلس ـ رئیس‌جمهور طی نامه‌ای از مجلسیان خواسته تا این طرح فعلا مسکوت بماند و سال آینده مطرح شود.


ثبت نظر

ارسال