وزارت راه برای کنترل بازار مسکن چه برنامه‌ای دارد؟

پنجره‌ایرانیان؛ یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با انتقاد از افزایش اجاره‌بهای منازل تاکید کرد: امروز اگر مردم چیزی نخورند و نپوشند تنها می‌توانند اجاره منزل خود را تامین کنند.
  • سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 12:1

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح روز دوشنبه 10 خرداد مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همه ما می‌دانیم که گرانی‌ها به مردم فشار آورده و اقشار ضعیف را به‌شدت تحت‌فشار قرار داده است، اما از سوی دیگر افزایش قیمت اجاره منازل بار سنگینی را بر مردم تحمیل کرده است. سال گذشته پول پیش اجاره یک واحد ۲۷۰ میلیون تومان بوده است، اما امسال همان واحد مسکونی ۵۷۰ میلیون تومان پول پیش می‌خواهد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر فردی در طول ۱۲ ماه گذشته ۲۰ میلیون تومان به حقوقش اضافه شده باشد و حتی اگر چیزی نخورد و نپوشد فقط می‌تواند پول پیش خانه خود را تامین کند. سوال بنده این است که وزیر برای کنترل این وضعیت چه برنامه‌ای دارد؟

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارتخانه چه نظارتی بر حوزه مسکن دارد؟ امروز اگر مردم چیزی نخرند و چیزی نخورند تنها می‌توانند اجاره منزل خود را تامین کنند در غیر این صورت باید به حاشیه شهرها بروند. فساد، اختلاف طبقاتی، خودکشی و طلاق نتیجه این وضعیت است. ما قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کردیم، اما چه دردی از مردم دوا کرد. وزارتخانه برای کنترل این وضعیت چه اقداماتی در دستور دارد؟


ثبت نظر

ارسال