قسط دوم مسکن ملی پردیس پرداخت می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه اجباری برای متقاضیان اولیه مسکن مهر برای خرید عرصه وجود ندارد گفت: متقاضیانی ثبت‌نامی مسکن ملی پردیس آماده پرداخت مرحله دوم آورده به مبلغ ۴۰ میلیون تومان باشند.
  • چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 10:9

سید مهدی هدایت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروژه اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس پیشرفت مناسبی را طی می‌کند. پیمانکاران انتخاب‌شده، محوطه‌سازی صورت گرفته و هم‌اکنون در مرحله فونداسیون قرار دارد. لذا برای ادامه کار لازم است تا متقاضیان قسط دوم آورده خود را واریز کنند تا کارها دچار وقفه نشود.

وی افزود: در مرحله اول ۴۰ میلیون تومان واریز شد و در این مرحله نیز ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان پرداخت می‌شود. این مربوط به ۳۰۰۰ متقاضی است که از طریق ثبت‌نام وارد پروژه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه در این شهر حدود ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن احداث خواهد شد گفت: حدود ۱۱ هزار واحد از این تعداد مربوط به واگذاری زمین به‌شرط ساخت به تعاونی‌های مسکن است که افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی، عضو آن هستند. در این بخش کارهای آماده‌سازی را زمین انجام داده‌ایم و ساخت بر عهده خود مردم و تعاونی‌ها است.

هدایت تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰۰ واحد هم ما در بخش ثبت‌نامی داریم که به لطف خدا در این بخش نیز کارها خوب پیش می‌رود.

 

خرید عرصه برای متقاضیان اولیه اجباری نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید عرصه برای متقاضیان مسکن مهر اجباری شده است گفت: خرید عرصه برای متقاضیان اول مسکن مهر اجباری نیست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام این خبر که در ماه جاری عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شماره ۲ پردیس با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد گفت: همچنین دو پروژه تاسیسات پمپاژ فاضلاب، تعداد زیادی خط انتقال آب و فاضلاب و چند مخزن آب در فازهای ۵، ۹ و ۱۱ افتتاح می‌شود.

هدایت همچنین درباره آخرین وضعیت مترو تهران ـ پردیس اظهار کرد: مترو پردیس در کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و هم‌اکنون در مرحله طرح در کمیسیون اصلی اقتصاد دولت است. به‌محض اینکه مصوبه دولت را بگیریم سریعا عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

 

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در اسفندماه

وی گفت: حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در اسفندماه افتتاح می‌شود که مجموع افتتاحات واحدهای مسکونی در پردیس به ۷۰ هزار واحد می‌رسد.

 

مسکن ملی در یک نگاه

شهریورماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام‌نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت‌نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان‌ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می‌رسد. ثبت‌نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهرماه اعلام شده بود که تا پنجم دی‌ماه تمدید شد و هم‌اکنون فرصت به پایان رسیده است. ثبت‌نام دور جدید به‌زودی اعلام خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال