تا ۵ سال هرچه خانه بسازیم زمین داریم

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در سراسر کشور اعلام‌شده که زمین موردنیاز احداث مسکن ملی بر اساس نیاز پنج سال آینده کشور را تامین کنند.
  • شنبه 22 آذر 1399 ساعت 10:58

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فرآیند طرح اقدام ملی مسکن از ابتدا بر اساس شناسایی زمین صورت گرفت و مشکلی از این بابت وجود ندارد. البته در مرحله سوم بعضی کسانی که به‌صورت پیامکی ثبت‌نام شدند در برخی شهرها به مشکل کمبود زمین برخوردیم؛ زیرا مازاد بر ظرفیت ثبت‌نام شد. ما دو راه داشتیم یا آن‌ها را حذف کنیم یا زمین تامین کنیم.

وی افزود: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، برای همه کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند استان موردنظر مکلف به تامین زمین است. این تعداد حدود ۸۰۰۰ نفر هستند که عموما در شهرهای تحت نظر بنیاد مسکن نام‌نویسی شده‌اند. سازمان ملی زمین و مسکن کارهای تامین زمین تعدادی را انجام داده و برخی دیگر در حال انجام است. به‌طورکلی بیشتر ازآنچه باید برای اقدام طرح ملی مسکن، زمین اختصاص یافته و مشکلی برای ۴۰۰ هزار واحد نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی برای احداث مسکن ملی گفت: مجموع تعداد واحدهایی که بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی باید ساخته شود مقداری بیش از ۴۰۰ هزار واحد است ولی چند تفاوت دارد؛ اولا دستگاه‌ها مکلف‌اند خودشان زمین بیاورند. بعضی که زمین نداشتند ما اختصاص دادیم.

محمودزاده با اعلام این خبر که برای تامین زمین پنج سال آینده بخش مسکن برنامه‌ریزی کرده‌ایم افزود: وزیر راه و شهرسازی به همه استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های ذی‌ربط اعلام کرده که تا پایان سال کار فشرده‌ای برای تامین زمین به‌منظور تولید مسکن پنج سال آینده کشور انجام دهند؛ یعنی ما خیلی فراتر از عددهای تامین زمین طرح ۴۰۰ هزار واحدی اقدام ملی مسکن داریم حرکت می‌کنیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

مسکن ملی در یک نگاه

شهریورماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان‌ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می‌رسد.

ثبت‌نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهرماه اعلام‌شده بود که تمدید شده است. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آن‌ها می‌شوند.

 


ثبت نظر

ارسال