راه‌اندازی ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات تولیدی‌ها

پنجره‌ایرانیان؛ قائم‌مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: تاکنون ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در ۳۰ استان کشور راه‌اندازی شده است و برای آخرین استان نیز شنبه افتتاح می‌شود.
  • شنبه 10 آبان 1399 ساعت 10:7

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: نمایندگان دستگاه‌های متولی از ساعت ۸ تا ۲۰ در این مراکز حضور دارند و پاسخگوی مشکلات واحدهای تولیدی هستند.

وی درباره تملک زمین‌ها و املاک واحدهای تولیدی‌ها توسط بانک‌ها هم گفت: در دو سال گذشته، چند دستور از رئیس‌جمهور و معاون اول گرفتیم تا این واحدهای تولیدی به چرخه تولید برگردد و در جلسه هفته گذشته ستاد اصلی تسهیل و رفع موانع تولید، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی حضور داشتند.

دین‌پرست ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها ۱۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک داریم که مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در مدت یک هفته، آخرین وضع این واحدها را به ستاد اعلام کنند و سازوکار ویژه‌ای برای برگشتن این واحدها به چرخه تولید پیش‌بینی شود.

قائم‌مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه نباید تملک واحدهای تولیدی منجر به تعطیلی آن‌ها شود گفت: در آن جلسه مصوب کردیم بخشنامه‌ای از طرف وی داشته باشیم تا هر بانکی که از این دستور، تخلف کرد پیگیری و معرفی شود.

دین‌پرست افزود: تا چند روز دیگر مرکز ویژه‌ای هم در شهر تهران راه‌اندازی می‌شود تا بر عملکرد مراکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در سراسر کشور نظارت کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت، نرم‌افزار و سامانه‌ای را پیش‌بینی کرده است که قابلیت رصد و پیگیری اقدامات این مراکز را دارد.


ثبت نظر

ارسال