هزینه ۴۵۰ میلیارد تومانی دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای باقیمانده مسکن مهر طی سال گذشته و امسال ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه کرد از اتمام مسکن مهر در ۱۳ استان کشور تا پایان شهریور خبر داد.
  • یکشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 11:13

به گزارش ایسنا، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بخشی از مهم‌ترین اقدامات سازمان را در خصوص تکمیل واحدهای باقیمانده مسکونی مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، اعلام و تصریح کرد: با تلاش سازمان ملی زمین و مسکن، تعهد وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتمام واحدهای مسکونی مهر باقیمانده در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تا قبل از اتمام امسال محقق می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در خصوص اتمام واحدهای مسکونی مهر همکاری و هماهنگی دوچندانی بین سازمان و استان‌ها ایجاد شده است و قبل از کرونا با جلسات حضوری و بازدیدهای میدانی و بعد از کرونا از طریق جلسات ویدئوکنفرانسی این مهم پیگیری شده است، توضیح داد: هم‌اکنون جلسات ستادی در خصوص پیگیری تکمیل واحدهای باقیمانده مسکونی مهر با حضور مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر به شکل ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود و عزم وزارت راه و شهرسازی در عمل به تعهدات در خصوص واحدهای باقیمانده مسکن مهر است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: در هفت استان ازجمله یزد، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و اصفهان مسکن مهر به اتمام رسیده است. درعین‌حال، تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی این است که تا قبل از اتمام سال جاری تمامی واحدهای مسکونی مهر به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود.

به گفته نبیان برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در بالغ‌بر ۶ استان دیگر تا پایان شهریور برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: ظرف چند ماه آینده و تا قبل از پایان دولت، تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

نبیان درعین‌حال خاطرنشان کرد: اگرچه تلاش بر این است تا واحدهای فاقد متقاضی به دارای متقاضی تبدیل شود، اما تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر شامل پروژه‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فاقد متقاضی و همچنین پروژه‌هایی که دارای پرونده‌های حقوقی و قضایی هستند، نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: یکی از اقدامات حائز اهمیت مجموعه وزارت راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر این بوده که نه‌فقط تکمیل واحدها بلکه تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز وزارتخانه بر عهده گرفت. بدین معنا سال گذشته در بودجه سال ۹۸ اداره کل راه و شهرسازی‌های سراسر کشور بودجه تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر نیز لحاظ شد.

نبیان گفت: برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر ۴۵۰ میلیارد تومان منابع مالی به استان‌های سراسر کشور تخصیص یافت که این کار در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهکار سازمان ملی زمین و مسکن برای تبدیل پروژه‌های فاقد متقاضی مسکونی مهر به دارای متقاضی اعلام کرد: با رایزنی‌هایی که با سازمان بهزیستی و کمیته امداد (ره) داشتیم و جلساتی که در آن‌ها پروژه‌های مسکونی مهر به آن‌ها معرفی شد طی تفاهماتی بخشی از پروژه‌هایی که پیش‌تر فاقد متقاضی بودند با درخواست سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) به آن‌ها واگذار می‌شود. همچنین، برخی از پروژه‌های مسکن مهری که پیش‌تر فاقد متقاضی بودند به پیشنهاد دستگاه‌های دیگر ازجمله نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به آن دستگاه‌ها معرفی شدند، هم‌اکنون بخش عمده‌ای از پروژه‌ها معرفی شدند و فاقد متقاضی‌ها به مانده متقاضی تبدیل شده‌اند.

نبیان گفت: در حال حاضر، پروژه‌های فاقد متقاضی مسکن مهر کمتر از ۹ هزار واحد است. درعین‌حال درخواست‌هایی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن نیروهای کارگری به وزارت راه و شهرسازی رسیده است که بخشی از پروژه‌های مسکن مهر نیز در پروسه معرفی به آن وزارتخانه است و در حال بررسی قرار گرفته است.

نبیان تاکید کرد: تمامی تلاش سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت این است تا باقیمانده واحدهای مسکونی مهر به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود.


ثبت نظر

ارسال