چندین پروژه در حال مطالعه برای ورود به بورس مسکن است

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد قابل‌ملاحظه‌ای صندوق پروژه تهیه کرده‌ایم که در حال به‌روزرسانی اطلاعات و مطالعات برای ورود به بورس مسکن است.
  • سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 9:58

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسکن و ساختمان یک بخش مولد است که پروژه‌های مسکونی، تجاری و دیگر خدمات موردنیاز شهری به‌صورت سهام عرضه می‌شود و متقاضیان می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: این ظرفیتی است که می‌تواند به رونق بخش ساخت‌وساز منجر شود. البته تا پیش‌ازاین به شکل محدود وجود داشت اما قرار است آن را گسترده‌تر کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که تعداد قابل‌ملاحظه‌ای صندوق پروژه تهیه کرده‌ایم که در حال به‌روزرسانی اطلاعات و مطالعات است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در چند ماه آینده یکی‌یکی این پروژه‌ها به بورس معرفی شود.

محمودزاده در تشریح تفاوت بورس مسکن با بورس املاک و مستغلات گفت: موضوعی که وزارت اقتصاد تحت عنوان بورس املاک و مستغلات اعلام کرده عرضه اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی است که به‌منظور دستیابی به درآمدهای بودجه‌ای، پیش‌ازاین هم به شکل آگهی در روزنامه یا دیگر روش‌های سنتی انجام می‌شد و هم‌اکنون این فرایند قرار است در بورس انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بورس املاک و مستغلات چیز جدیدی نیست و تنها اتفاق جدید آن است که به‌منظور ایجاد شفافیت، فروش اموال مازاد دولتی به‌جای آگهی‌های سنتی از طریق بورس انجام می‌شود.


ثبت نظر

ارسال