ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای کپرنشینان

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای کپرنشینان ساخته شده است.
  • سه شنبه 7 مرداد 1399 ساعت 11:24

علیرضا تابش ۶ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع تفاهم‌نامه ساخت خانه محرومان در ۱۶ استان در دست اجرا است. هر استان به تعداد نیاز خود سهمیه ساخت خانه محرومان را دریافت می‌کند و این خانه‌ها در اختیار افراد نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته و یا حتی غیر زیرپوشش آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: بنیاد مسکن در روستاهایی که دارای زمین است، زمین را در اختیار روستاییان قرار داده و ساخت مسکن آغاز می‌شود؛ ولی در روستاهایی که فاقد زمین هستند، زمین از اهالی دریافت و فعالیت ساخت خانه محرومان آغاز می‌شود، به‌طوری‌که پارسال ۴۰ میلیون تومان وام کم‌بهره ۵ درصد، برای ساخت خانه محرومان به روستاییان داده می‌شد که مبلغ این وام، امسال به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسئول از اختصاص ۲۵ میلیون وام بلاعوض طی سال گذشته برای ساخت خانه محروم خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است. با کمک مردم این خانه‌ها باید طی یک سال ساخته و تحویل داده شود.

تابش تصریح کرد: از ۵۶ هزار خانه محروم که در دست ساخت است، ۲۰ هزار خانه آماده و تحویل داده شده و ساخت مسکن محرومان حاشیه سه شهر کشور شامل زاهدان، چابهار و مشهد نیز انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: برنامه این سازمان برای مقاوم‌سازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور است که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این اقدام تصویب شده که با بهره ۵ درصد بوده و مابقی اعتبارات توسط دولت در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق، کپرنشینی نوعی از سکونت و انتخاب خود مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: بااین‌وجود ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای این افراد ساخته شده که به همین میزان بار دیگر سهمیه‌ای مصوب شده است.


ثبت نظر

ارسال