ورود تقاضای سرمایه‌ای از بازار بورس به بازار مسکن

پنجره‌ایرانیان؛ یک کارشناس مسکن معتقد است، بخشی از تورم بازار مسکن در تیرماه سال جاری ناشی از خروج تقاضای سرمایه‌ای از بازار بورس و ورود به بازار مسکن بوده است.
  • چهارشنبه 1 مرداد 1399 ساعت 9:49

محمد گلاب کش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «سودآوری بازار بورس منجر به انتظارات تورمی در بازار مسکن می‌شود»، افزود: مالکان و سرمایه‌گذاران در بازار مسکن انتظار دارند تا متناسب با بازار بورس، سودآوری داشته باشند و طبیعتا همین انتظار منجر به افزایش قیمت و به‌تبع تورم در بازار مسکن می‌شود.

وی، تاکید کرد: بر اساس قاعده مشخصی تحولات سایر بازارها ازجمله بازار طلا، ارز و بورس، انتظار تورمی در بازار مسکن را شکل می‌دهد. بر همین اساس تحولات ماه‌های اخیر در بازار بورس، باعث بالا رفتن تورم در بازار مسکن در مدت مشابه شده است.

این کارشناس بازار مسکن، با بیان اینکه «جهش قیمت‌ها در بازار بورس با واقعیات اقتصادی تناسب ندارد»، تصریح کرد: رونق بازار بورس اگرچه در کوتاه‌مدت، بخش قابل‌توجهی از تقاضای سرمایه‌ای را به خود جذب کرد، اما برآوردها نشان از خروج بخشی از این تقاضای سرمایه‌ای از بازار بورس و ورود به بازار مسکن در تیرماه سال جاری، حکایت دارند.

به گفته وی، ریسک پایین سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در مقایسه با بازار بورس، باعث شده است تا در تیرماه سال جاری، خروج بخشی از تقاضای سرمایه‌ای از بازار بورس به‌عنوان یک بازار با ریسک بالا و ورود به بازار مسکن را شاهد باشیم.


ثبت نظر

ارسال