کمیسیون عمران باید از تلاطم شدید قیمت مسکن جلوگیری کند

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که باید کمیسیون عمران به موضوع افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره‌بها ورود پیدا کرده و از تلاطم شدید آن جلوگیری کند.
  • سه شنبه 27 خرداد 1399 ساعت 9:53

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های تخصصی و زیربنایی کمیسیون عمران است که نقش مهمی در توسعه صنایع و ایجاد خدمات موردنیاز زندگی روزمره مردم و زندگی اجتماعی آن‌ها دارد. موضوعاتی همچون آب و فاضلاب، مدیریت شهری، امور مسکن، ساخت‌وسازها، نظام فنی و اجرایی، امور عمرانی شهری و روستایی و موضوعات مربوط به بنادر و حمل‌ونقل کشور در حیطه‌ی وظایف کمیسیون عمران است و تصمیم‌گیری‌های شورای عالی معماری و شهرسازی نیز با حضور نمایندگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران با گستردگی کارش و انجام کارهای اساسی می‌تواند بر روی پیشرفت کشور و بهبود زندگی شهری و روستایی و اجتماعی مردم تاثیر مستقیم داشته باشد که این محدود به منطقه خاص نشده و در سطح کشور گسترش پیدا می‌کند. یکی از مسائل اصلی و مهم موضوع مسکن است که شامل مسکن مهر، مسکن اجتماعی و استیجاری و مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود که قطعا کمیسیون عمران باید این موارد را برای بررسی و پیگیری در دستور کار قرار داده و با اقداماتش از تلاطم‌های شدید مسکن و اجاره‌بها جلوگیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید از سخنرانی‌ها دست کشیده و وارد فاز عملیاتی شوند. نباید اجازه داد وضعیت مسکن و اجاره‌بها آن‌قدر سرسام‌آور شود که مردم چاره‌ای جز انتقال به حاشیه شهرها نداشته باشند.

شاکری بهبود جایگاه نظام‌مهندسی و ناظران بر ساخت‌وساز را از دیگر اولویت‌های کمیسیون عمران برشمرد و گفت: نظام‌مهندسی از جایگاه والایی برخوردار است که وجود استقلال و ارتقاء کیفی نیروها و عزت‌نفس در آن‌ها امری ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: با توسعه حمل‌ونقل در کشور می‌توان به یکی از قطب‌های حمل‌ونقل دنیا تبدیل شد این کار را می‌توان در سطح منطقه و بین همسایه‌ها به بهترین نحو انجام داد که نتیجه آن بهبود فضای حمل‌ونقل است. یکی از نمونه‌های قدرت حمل‌ونقل ایران را می‌توان در فرستادن کشتی‌ها به ونزوئلا مشاهده کرد که ما قدرت حمل‌ونقل دریایی خود را نشان دادیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نمایندگان به‌خصوص اعضای کمیسیون عمران می‌توانند با حضور در شهرهای مختلف در جهت رفع مشکلات مردم ورود کنند نمونه آن موضوع پیگیری آب غیزانیه با حضور تعدادی از نمایندگان بود که درنهایت باعث گشایش‌هایی شد.

شاکری همچنین تقویت نظام فنی و اجرایی را مهم خواند و گفت: باید مجلس شورای اسلامی با استفاده از ابزارهای نظارتی‌اش برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام ورود کند همچنین ارائه‌ی گزارشات درباره پروژه‌ها هوشمند شده تا از بوروکراسی جلوگیری شود.

 


ثبت نظر

ارسال