زندگی ۳۰ درصد جمعیت شهرها و روستاهای کشور در بافت‌های فرسوده

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرکل بازرسی و عملکرد حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت شهرها و روستاهای کشور در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: وزارت راه و شهرسازی متولی ساماندهی بافت‌های فرسوده با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.
  • سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 10:48

علی‌بخش رستمی ۲۲ اردیبهشت‌ماه در آئین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از ابر وزارتخانه‌های کشور است، اظهار کرد: در ادارات زیر مجموعه این وزارتخانه حدود ۵۶۰ نوع خدمت در ۱۵ بخش به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل بازرسی و عملکرد حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی در چهارمحال و بختیاری به راه و شهرسازی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: ما متولی ایجاد زیرساخت در بحث جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت شهرها و روستاهای کشور در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، افزود: وزارت راه و شهرسازی متولی ساماندهی بافت‌های فرسوده با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

رستمی یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن یکی از اقدامات موثر در بحث رونق ساخت‌وساز در کشور است که می‌تواند علاوه بر خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد باعث ایجاد اشتغال نیز شود.

مدیرکل بازرسی و عملکرد حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران زیر مجموعه راه و شهرسازی در سال ۹۷ عملکرد مطلوبی داشتند، بیان کرد: مدیران این زیرمجموعه باید حضور شفاف و پررنگی در کارگروه‌های مربوطه داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر سلامت اداری در مجموعه راه و شهرسازی، تصریح کرد: فساد ارتباط تنگاتنگی با عدم توسعه دارد، باید راه‌های ورود فساد بسته باشد تا شاهد پیشرفت باشیم.

 


ثبت نظر

ارسال