از پشت‌بام خانه خود پول درآورید!

پنجره‌ایرانیان؛ آیا می‌دانستید که می‌توان با راه‌اندازی یک نیروگاه خورشیدی برق آن‌هم در پشت‌بام خانه خود، برق تولیدشده را بفروشید؟
  • سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 11:48

بهنام بیات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان انرژی‌های نو به شرکت‌های توزیع نیروی برق همه استان‌ها ابلاغ کرده تا دفترهایی با عنوان جلب مشارکت راه‌اندازی کنند و کسانی که متقاضی انرژی‌های نو هستند، از مسیر شرکت‌های توزیع بتوانند نسبت به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو پروژه نسبتاً بزرگ در شهرستان نظرآباد اجرایی شده و تعدادی هم متقاضی کوچک هستند که روی پشت‌بام خانه خود نیروگاه خورشیدی نصب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت برق خریدار انرژی حاصل از فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی است، افزود: شرکت برق انرژی تولیدی از نیروگاه‌های خورشیدی را با قیمت مناسب از مردم می‌خرد.

بیات تصریح کرد: به کسانی که نسبت به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اقدام کرده‌اند توصیه می‌شود که انرژی تولیدی را مصرف نکنند چون می‌توانند آن را با قیمت مناسبی به فروش برسانند و خود از انشعاب ارزان‌قیمت خریداری کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح تولید برق از انرژی خورشیدی طرحی حمایتی محسوب می‌شود، هر کیلووات انرژی تولیدشده هزار و ۴۰ تومان از مردم خریداری می‌شود ولی آن‌ها می‌تواند هر کیلووات برق مصرفی خود را ۱۰۰ تومان از شرکت خریداری کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در اشتهارد که زمین ارزان‌قیمت است، چهار متقاضی راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی پنج مگاواتی پیش‌قدم شده‌اند و بناشده زمین رایگان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا بتوانند مزرعه خورشیدی ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: ایجاد این مزارع خورشیدی در مرحله عقد قرارداد قرار دارد و به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البرز یک مزرعه خورشیدی دارد، گفت: در حال استان البرز یک مزرعه خورشیدی ۶۵۰ کیلوواتی در نظرآباد فعالیت دارد


ثبت نظر

ارسال