هزینه سنگین مسکن برای آمریکایی‌ها

پنجره ایرانیان؛ به‌طور متوسط نیمی از کل درآمد آمریکایی‌ها صرف مسکن می‌شود.
  • شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:14

به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، هزینه مسکن در آمریکا باوجود متعادل‌تر شدن شیب افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر هنوز به نسبت بسیاری از کشورها بالا است؛ به‌گونه‌ای که اجاره یک آپارتمان دوخوابه در شهر سان‌فرانسیسکو به‌طور متوسط ۴۶۹۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت. از سوی دیگر اختلاف اجاره‌ها در بین شهرهای مختلف نیز زیاد است؛ تا جایی که هزینه اجاره اپارتمان دوخوابه در شهر دالاس یک‌سوم سان‌فرانسیسکو و معادل ۱۴۳۳ دلار در ماه است.

در حال حاضر هزینه اجاره آپارتمان دوخوابه در آمریکا به تقریبا نصف درآمد ماهانه خانوارها رسیده است و باوجود کمک‌های فدرال، تهیه مسکن برای بسیاری از ساکنان شهرهای گران‌قیمت آمریکایی دشوار شده است.

بررسی‌های صورت گرفته توسط دفتر سرشماری آمریکا نشان می‌دهد که ۱۲.۹ درصد آمریکایی‌ها درآمدی پایین‌تر از هزینه موردنیاز برای تامین مسکن دارند که ساکنان شهر می‌سی‌سی‌پی با ۱۹.۵ درصد در این زمینه رکورددار هستند.

علاوه بر آن در شهرهای بزرگ مردم برای تامین نیازهای غذایی خود نیز با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند: مرکز غیرانتفاعی مطالعات اجتماعی و اقتصادی آمریکا اعلام کرده است که هزینه غذا در هاوایی ۹۲.۹ درصد بالاتر از متوسط هزینه غذا در کل آمریکا است و این هزینه‌ها به‌طور متوسط حدود یک‌ششم درآمد خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد.

پیش‌تر فاکس بیزینس اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها به‌طور متوسط برای خرید خانه در این کشور باید هشت سال کار کنند. شهروندان امریکایی به‌طور متوسط ۴۷ هزار دلار در سال درآمد دارند.

به‌طور متوسط مردان آمریکایی در ۴۴ سالگی به بالاترین سطح درآمدی خود می‌رسند و این در حالی است که این عدد برای زنان در ۵۵ سالگی است. از سوی دیگر متوسط درآمد مردان ۵۳ هزار و ۵۰۰ دلار در سال است اما این رقم برای زنان ۴۰ هزار و ۴۰۰ دلار در سال است.


ثبت نظر

ارسال