واردات مواد اولیه تولید به مناطق آزاد، بدون ثبت‌سفارش مجاز شد

پنجره‌ایرانیان؛ معاون گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد که واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید به مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش مجاز است و نیاز به ثبت سفارش ندارد.
  • چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت 10:38

به گزارش ایسنا، مهرداد جمال ارونقی در این بخشنامه، فهرستی از فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌ای که ورود آنها به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ و اعلام کرد که به‌منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجاز است.

طبق اعلام گمرک، این بخشنامه شامل گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو و تمامی مناطق ویژه اقتصادی می‌شود.

متن کامل بخشنامه معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران خطاب به گمرکات کشور بدین شرح است:

«به پیوست تصویر مصوبه شماره ۱۱۸۸۷۵‌/ت ۵۶۰۲۸ ه مورخ ۱۱‌/۰۹‌/۹۷ هیئت محترم وزیران درخصوص تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور و واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید به مناطق آزاد تجاری ‌- صنعتی و ویژه اقتصادی و نامه شماره ۲۵۷۴۳۷‌/۶۰ مورخ ۵‌/۱۰‌/۹۷ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت متضمن فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌هایی که ورود آنها به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد ارسال و اعلام می‌دارد بر اساس مفاد بند یک مصوبه صدرالاشاره: «به‌منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجاز است». خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل مقررات بررسی و اقدام نمایند. بدیهی است ورود کالاهای فهرست مزبور به سرزمین اصلی از مناطق یادشده مستلزم رعایت کامل مقررات مربوطه است.»


ثبت نظر

ارسال