سرعت رشد معاملات و سرعت رشد قیمت مسکن کاهش یافت

پنجره‌ایرانیان؛ بررسی آمار ارائه‌شده از بازار مسکن شهر تهران در خردادماه که توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه‌شده نشان می‌دهد با این‌که قیمت‌ها ۲۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش‌یافته از سرعت رشد آن کاسته شده و علت این افزایش قیمت نیز پرش قیمت‌های پیشنهادی در مناطق ۱، ۲ و ۵ بوده است.
  • سه شنبه 5 تیر 1397 ساعت 9:57

به گزارش ایسنا، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار تعداد معاملات مسکن در خردادماه امسال و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان چه در سطح مناطق ۲۲ گانه و چه در سطح شهر تهران را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش تعداد کل مبایعه‌نامه‌های امضاشده در شهر تهران ۱۵ هزار و ۲۰۹ فقره بود که نسبت به اردیبهشت امسال ۲۱.۷ درصد تعداد معاملات کاهش‌یافته است.

همچنین میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه گذشته (اردیبهشت ۹۷) معادل ۷.۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرداد ۹۶) ۲۹.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نکته قابل‌توجه از بررسی این آمار آن است که علت رشد میانگین قیمت، پرش قیمت‌های پیشنهادی و قطعی در مناطق ۱، ۲ و ۵ بوده و افزایش قیمت در سایر مناطق شیب ملایم‌تری داشته است.


ثبت نظر

ارسال