بدعهدی فروشندگان، پدیده جدید بازار خریدوفروش مسکن

پنجره‌ایرانیان؛ بدعهدی فروشندگان واحدهای مسکونی در موعد مقرر در دفاتر مشاوران املاک برای امضای مبایعه‌نامه‌ها، پدیده جدید بازار خریدوفروش مسکن است که به نابسامانی‌های این روزهای بازار دامن می‌زند.
  • شنبه 12 خرداد 1397 ساعت 10:30

به گزارش ایرنا، بازار مسکن در شرایطی وارد فصل نقل‌وانتقال‌ها و رونق خرید و اجاره‌شده است که انتظار می‌رود با توجه به آغاز پرداخت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم و کاهش نرخ سود آن و نیز تسهیل شرایط پرداخت وام از محل اوراق حق تقدم، شهروندان بیشتری برای خرید خانه به بازار مراجعه کنند. این در حالی است که باوجود افزایش قابل‌توجه قیمت خانه در ماه‌ها اخیر، مشاوران املاک از پدیده انصراف دقیقه نودی فروشندگان خبر می‌دهند زیرا از این هراس دارند که قیمت‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آتی رشد بیشتری داشته باشد و آن‌ها از این بابت زیان کنند.

در شرایط معمول پس‌ازاینکه نمایندگان دفاتر مشاوران املاک واحدهای مسکونی را در مناطق مختلف شهر به رؤیت خریداران می‌رسانند و متقاضی ملک را پسند می‌کند، خریدار و فروشنده برای امضای مبایعه‌نامه در زمان مشخصی در بنگاه‌های معاملات ملکی حضور می‌یابند اما در شرایط کنونی بازار فروشندگان حاضر به امضای قرارداد نمی‌شوند و از تصمیم فروش در لحظات آخر منصرف می‌شوند.

یکی از متقاضیان خرید مسکن در منطقه مرکزی شهر تهران به خبرنگار ایرنا می‌گوید: در یک ماه گذشته چند واحد مسکونی در حوالی میدان جمهوری را پس از رؤیت برای خرید انتخاب کردیم اما زمانی که قرار بود مالک آن برای امضای قرارداد در بنگاه معاملات ملکی حاضر شود، از این کار امتناع کرد. سعید مؤذنی فراهانی گفت: به علت افزایش قیمت‌های مسکن و نبود ثبات در نرخ‌ها، طی 30 روز گذشته برای چهارمین بار با این پدیده مواجه شده و نتوانستم خانه موردپسند خود را بخرم.

 


ثبت نظر

ارسال