تصویب سه نیروگاه خورشیدی در بوئین‌زهرا

پنجره ایرانیان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح احداث سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۷ مگاوات در شهرستان بوئین‌زهرا در سه قطعه زمین در مجموع به مساحت ۵۴ هکتار خبر داد.
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 ساعت 11:56

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی قزوین، مدیرکل راه و شهرسازی این استان در یازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان از تصویب طرح احداث سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۷ مگاوات در شهرستان بویین‌زهرا در سه قطعه زمین در مجموع به مساحت ۵۴ هکتار خبر داد و اظهار داشت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی بویین‌زهرا راهکاری مناسب برای توسعه این شهرستان است.

مسعود حق‌لطفی ادامه داد: شهرستان بویین‌زهرا از جمله مناطقی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و جلب سرمایه‌گذار شاهد توسعه آن بود.

وی افزود: وجود تاریخ چندهزار ساله و آثار به جا مانده از آن، مسیرهای ارتباطی در حال توسعه و همچنین ظرفیت کشاورزی ویژه زمینه‌ای بالقوه را ایجاد کرده که باید برای بهره‌برداری از آن‌ها نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جلب کرده و گردشگران را به آنجا هدایت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راه و شهرسازی در این کارگروه توزیع مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در سطح استان و در مناطقی است که قابلیت و ظرفیت مورد نیاز را دارد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در ادامه گفت: طرح تولید برق از انرژی‌های نو به منظور توسعه تولید پراکنده در کشور و همچنین افزایش سهم تولید برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت توانیر ایجاد شده است.

سودابه زرین‌پور اضافه کرد: با توجه به تاثیرگذاری از انرژی‌های نو بر حیطه سرزمین و تغییر در نحوه کاربرد زمین، با ملاحظات همه جوانب در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی با رعایت فرآیند تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، توجه به سیاست‌ها، چشم‌اندازهای طرح‌های فرادست و همچنین سیاست‌های ملی مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت.


ثبت نظر

ارسال