آخوندی در نشست با مدیران کل استان‌ها مطرح کرد؛

تشریح برنامه وزارت راه و شهرسازی در سال جدید

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ضمن اعلام چکیده‌ای از برنامه‌های وزارتخانه برای سال ۹۷، گفت: اگر بتوانیم در سال جدید به سمت پروژه‌هایی برویم که امکان تامین مالی‌اش از بازار بین‌المللی و بازار داخلی اعم از بخش خصوصی و بازار سرمایه و یا تامین مالی بین‌المللی باشد می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.
  • پنجشنبه 16 فروردین 1397 ساعت 11:56

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، ضمن آرزوی سالی خوش برای تمامی همکاران خود در مجموعه بزرگ راه و شهرسازی، گفت: سال ۹۶ با تمام فراز و نشیب‌هایش گذشت و بسیار مهم است که ما در سال گذشته نسبت به آنچه به انجام رسانده‌ایم، رضایت وجدانی داشته باشیم و بدانیم که چه کرده‌ایم و در پیشگاه وجدان خود یک رضایتمندی نسبی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال ۹۶ سال سختی بود؛ اما درمجموع فکر می‌کنم که همکاران ما در سراسر کشور چه در ادارات کل و چه در شرکت‌ها و موسسات تابعه آنچه در توان داشتند تلاش کردند و ما هم موفق شدیم در مجلس بازگوکننده زحمات و تلاش‌های همکاران باشیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: سال ۹۷ ازنظر اقتصادی و از جهت بودجه اعتباری عمرانی کشور، شاید سال دشوارتری باشد. درعین‌حال اگر بتوانیم در سال جدید به سمت پروژه‌هایی برویم که امکان تامین مالی‌اش از بازارهای بین‌المللی و بازار داخلی اعم از بخش خصوصی و بازار سرمایه و یا تامین مالی بین‌المللی باشد می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در سال جدید، سازماندهی خوبی در تامین مالی پروژه‌ها داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: نکته دیگری که فکر می‌کنم مهم است این‌که باید تمرکز خود را روی انجام چند پروژه خاص قرار دهیم. یکی از مباحث و موضوعاتی که باید تمرکز خود را روی انجام آن قرار دهیم، بحث بازآفرینی شهری است که رئیس‌جمهوری شخصا وارد موضوع شدند و از همه ما انتظار دارند که در این حوزه در موضوع بازآفرینی شهری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از موضوعات دیگر نیز که در سال جدید روی آن تمرکز خواهیم داشت، مباحث و موضوعات مالی و روش تامین مالی و مباحث و موضوعات بانکی و مالی است که تعقیب می‌کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: تمام تلاش من این است که در حوزه مسکن و شهرسازی بازآفرینی شهری محور اصلی فعالیت‌های ما قرار بگیرد و بتوانیم منابع زمین که در اختیار ما قرار دارد را پشتوانه بازآفرینی شهری قرار دهیم و این موضوع را با جدیت بیشتری تعقیب کنیم و این موضوع مهمی است که در سال جدید تعقیب خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده به سمت موضوعات و پروژه‌های کیفی‌تر جهت‌گیری خواهیم کرد. یکی از مباحث مورد تمرکز ما در سال جدید، تمرکز بر موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی است که به آن سمت گرایش خواهیم کرد و در این راستا ما هر موضوع و طرحی که به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرایش داشته باشد چه در حوزه ساخت‌وساز و مسکن باشد و چه در حوزه حمل‌ونقل باشد را تعقیب خواهیم کرد.

وی افزود: تمرکز ما در سال ۹۷ بیشتر روی صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و در پروژه‌ها این موضوع را تعریف خواهیم کرد. در مورد دستورالعمل‌های اجرایی آن در ابتدای سال گفتگو خواهیم کرد. درهرصورت، سیاست کلی ما به این سمت گرایش دارد که این موضوع (صرفه‌جویی در مصرف انرژی) را به‌جای مشخصی برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بیان دیگر اقداماتی که برای سال ۹۷ وزارت راه و شهرسازی بر روی آن‌ها تمرکز خواهد داشت، گفت: پروژه‌های مشترک حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی قاعدتا در سال ۹۷ در اولویت ما قرار دارند که در کلان‌شهرها و در حمل‌ونقل حومه‌ای، پروژه‌های مشترک حمل‌ونقل حومه‌ای چه به‌صورت جاده‌ای و چه به‌صورت ریلی موضوع اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

آخوندی افزود: آن جاهایی که راه‌آهن داریم بحث TOD را جدی دنبال خواهیم کرد و بر روی آن تمرکز می‌کنیم تا بحث TOD را به‌صورت متمرکزتری پیگیری کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان گفت: در حوزه‌های تخصصی‌تر همچون مباحث شهرسازی در حوزه شهرهای جدید و همچنین در چهار مد حمل‌ونقل صحبت‌های جزءبه‌جزء فراوانی خواهم داشت که انجام آن و گفتگو در مورد آن را به ابتدای سال موکول می‌کنم.


ثبت نظر

ارسال