مدیرعامل بانک مسکن پیشنهاد داد:

کاهش 2 درصدی بهره تسهیلات ساخت مسکن به شرط افزایش سرمایه بانک

پنجره ایرانیان؛ مدیرعامل بانک مسکن با ارائه چهار پیشنهاد برای افزایش تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده گفت: یکی از پیشنهادات ما ارائه وام 10 میلیون تومانی قرض‌الحسنه به هر یک از زوجین جوان در کنار وام ازدواج است.
  • یکشنبه 17 دی 1396 ساعت 11:37

به گزارش ایلنا، هاشم بت‌شکن در مراسم شروع عملیات اجرایی نوسازی مسکن در بافت فرسوده با مجموعه مسکونی 100 واحدی در محله سیروس با بیان اینکه این اقدامات باعث اشتغالزایی برای جوانان می‌شود گفت: ساخت هر واحد مسکونی با متراژ متوسط برای دو نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند که وظیفه بانک مسکن حمایت از این روند و پشتیبانی از انبوه‌سازان است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در طول دولت یازدهم برنامه قابل قبولی برای اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده فراهم و به اجرا رسید گفت: در سال گذشته شاهد رشد 70 درصدی تسهیلات، ساخت مسکن بودیم و برای ساخت 40 هزار واحد مسکونی تسهیلات ارائه شد.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: همچنین برای خرید 150 هزار واحد مسکونی 70 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

بت‌شکن با اشاره به آمار اعطای تسهیلات در 9 ماهه امسال اظهار داشت: در 9 ماه ابتدای سال تسهیلات خرید مسکن 55 درصد رشد پیدا کرد و رشد 23 درصدی در ساخت واحدهای مسکونی داشتیم.

این مقام مسوول با اشاره به تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم ادامه داد: این تسهیلات برای اقشار متوسط طراحی شده که نرخ سود آن در بافت فرسوده 8 درصد و در سایر مناطق 5/9 درصد است و دوره بازپرداخت آن 12 سال طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تا امروز  334 هزار نفر در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند گفت: متوسط سپرده 5/22 میلیون تومان برای هر نفر بوده و 60 هزار میلیارد ریال تجهیز منابع شده است و افراد با سپرده‌گذاری 40 میلیون تومانی می‌توانند یک سال دیگر 80 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که این رقم برای زوجین به 240 میلیون تومان با سپرده‌گذاری خود افراد می‌رسد.

بت‌شکن با بیان اینکه بانک مسکن در پرداخت وام به نوسازی بافت فرسوده از فعال‌ترین بانک‌ها بوده است، گفت: از 36 هزار فقره تسهیلات به بافت فرسوده 32 هزار فقره را بانک مسکن پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اعطای وام‌های 40 میلیون تومانی با نرخ سود 18 درصد به توسعه‌گران در بافت فرسوده گفت: اگر یارانه این سود تامین شود رقم سود به 9 درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش ارائه تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده در برنامه‌های بانک مسکن قرار دارد، گفت: به شرط تصویب بودجه سال آینده قرار بر این است که دولت سپرده‌گذاری 2هزار و 500 میلیارد تومانی انجام دهد و بانک‌ها هم با همین مبلغ سپرده‌گذاری کنند و از محل این منابع 100 هزار فقره تسهیلات 50 میلیون تومانی به سازندگان مسکن در بافت فرسوده ارائه شود.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پیشنهادی دیگر برای ارائه تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده گفت: پیشنهاد دیگر این است که زوجین بتوانند در کنار وام 10 میلیون تومانی قرض‌الحسنه ازدواج،10 میلیون تومان دیگر وام مسکن دریافت کنند البته شرط پرداخت این وام به زوجین سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم است.

بت‌شکن ادامه داد: آخرین پیشنهاد ما برای ارائه تسهیلا به بافت فرسوده این است که بانک به ازای ساخت هر واحد مسکونی وام 40 میلیون تومانی ارائه دهد که شرط آن برای کاهش دو واحدی سود مصوب شورای پول و اعتبار افزایش سرمایه بانک مسکن است.


ثبت نظر

ارسال